Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 28 november 2008 14:15

Ja är själv nu... Saknar Corre. Lyckades att hålla tårarna tillbaka idag.

Jonas sa en skum sak till mig innan dom gick... Precis som han visste vad som skulle hända sen....


Så här kommer nog min sista rad i min blogg..

I dreamed I was missing
You were so scared
But no one would listen
Cause no one else cared

After my dreaming
I woke with this fear
What am I leaving
When I'm done here

So if you're asking me
I want you to know


When my time comes
Forget the wrong that I've done
Help me leave behind some
Reasons to be missed

And don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory

Leave out all the rest
Leave out all the rest


Don't be afraid
I've taken my beating
I've shared what I made

I'm strong on the surface
Not all the way through
I've never been perfect
But neither have you

So if you're asking me
I want you to know


When my time comes
Forget the wrong that ive done
Help me leave behind some
Reasons to be missed

Don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory

Leave out all the rest
Leave out all the rest


Forgetting
All the hurt inside
You've learned to hide so well

Pretending
Someone else can come and save me from myself
I can't be who you are


When my time comes
Forget the wrong that ive done
Help me leave behind some
Reasons to be missed

Don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory

Leave out all the rest
Leave out all the rest

Forgetting
All the hurt inside
You've learned to hide so well

Pretending
Someone else can come and save me from myself
I can't be who you are
I can't be who you are

Av Anna - 28 november 2008 08:39

ska vi iväg. Corre ska på kontroll. Såg en sak idag när ja låg i badet. Hon håller på att få 2 nya tänder.

Fick lite gjort igår men inte allt. Orkade inte bara. Nu ska ja ringa rätten och se om ja kan få ett svar. Ja hoppas det går min väg och att ja får som ja vill. Har så mycket ångest i kroppen idag och vill egentligen bara lägga mig att sova. Blev ju ingen sömn i natt precis. Bara låg och kollade på Cornelia sov. Nej nu får ja väl ringa innan vi ska sticka. skriver väl mer sen...

Av Anna - 27 november 2008 14:06

Med jonas idag. Han ska följa med till bvc imorgon och sen ska vi sticka hit och hämta lite saker till corre och prata lite. Har en del saker ja måste få sagt nu.

Mamma ringde igår och vi snackade lite. Hon vill att ja ska komma upp till henne i helgen så ja inte sitter själv när ja mår som ja gör. Men så blir det inte. Ja har andra planer.

Snackade med min syrra igår med. Hon har det bra i Thailand och det känns bra att höra. Har fått reda på vad hon köpt till Corre. Så tack i förskott.

Ligger inte i sängen idag. Håller på att städa och försöker hålla masken uppe för corre skull. Det märks att hon vet att allt inte står rätt med mig just nu. Nej nu får ja väl fortsätta medans ja fortfarande vill och orkar.


puss och kram

Av Anna - 26 november 2008 17:01

Inte att göra nått när ja mår så dåligt. Många tankar i huvudet just nu. Inga av dom är bra. Corre har varit helt underbar idag. Men sen åt andra sidan så är hon alltid det. Hon har lekt själv och kommit och kollat till mig lite då och då. Ja har gått upp gett henne mat när hon ska äta och bytt blöja och sånt som ja gör varje dag men skillnaden nu är att ja knappt gått upp i sängen emellanåt. En rolig sak gjorde hon dock i morse. Ja vaknade till av att hon satt och klappade på mig och ville ge mig nått. Vaknar till och ser att hon sitter och håller sin blöja och vill att ja ska ta den. Knäppa unge. Hon har gett mig många pussar idag. Ganska mysigt när man mår dåligt. Nej nu ska ja fixa välling och lägga mig igen...


puss och kram

Av Anna - 25 november 2008 12:50

Där har vi varit idag. Behövdes kan ja säga. La en blomma och sen drog vi hem igen.


Ringde bvc och fick tid direkt på fredag. Det står ju inte rätt till med lillstrumpan. Lika bra att kolla det en gång tidigare.


Fick tag på min ena läkare idag. Han hörde direkt att det inte var bra med mig och ja erkände för en gångs skull att det inte var det. Men ja erkände också att ja hittat nått som tar väck den mesta smärtan. Blev en utskällning men precis som ja bryr mig. Fick frågan om vet din pojkvän om detta och svaret blev ju nej. Varför berättar du inte då... Jo för att det går inte snacka med nån som själv inte är som man ska vara nu... Sen vill ja inte höra att han är bättre än mig. Hur ja hanterar saker nu är min ensak. Så ni kan moralpredika hur mycket ni vill. Nu vet ja att B.R kommer bli jättesur på tanke hur ja skällt på honom om vad han hållt på med innan. Förresten tack för igår. Det var nice:). Att bara få flumma bort ett par timmar och bara vara mig själv.

Nej nu ska vi städa. Imorgon kommer J och C hit. Ska bli kul att träffa dom igen. Nått positivt att se fram emot.


puss och kram

Av Anna - 25 november 2008 06:59

På att klockan kan bli halv 9 så ja kan ringa min läkare. Ja mår ju inget vidare och sen gör det inte saken bättre att antibiotikan inte gör sitt jobb. Känns som ja har tusen samtal idag. Måste ringa och boka tid till tandläkaren och bvc. Cornelia ska ju på sin 15 månaders kontroll nästa månad. Nu ska ja ge Corre sin välling och sen ska ja krypa ner i sängen igen. Skriver mer sen...

Puss och Kram

Av Anna - 24 november 2008 14:27

  All that I'm living for,
All that I'm dying for,
All that I can't ignore alone at night.

I can feel the night beginning.
Separate me from the living.
Understanding me,
After all I've seen.
Piecing every thought together,
Find the words to make me better.
If I only knew how to pull myself apart.

All that I'm living for,
All that I'm dying for,
All that I can't ignore alone at night.
All that I'm wanted for,
Although I wanted more.
Lock the last open door, my ghosts are gaining on me.

I believe that dreams are sacred.
Take my darkest fears and play them
Like a lullaby,
Like a reason why,
Like a play of my obsessions,
Make me understand the lesson,
So I'll find myself,
So I won't be lost again.

All that I'm living for,
All that I'm dying for,
All that I can't ignore alone at night.
All that I'm wanted for,
Although I wanted more.
Lock the last open door, my ghosts are gaining on me.

Guess I thought I'd have to change the world to make you see me,
To be the one.
I could have run forever,
But how far would I have come
Without mourning your love?

All that I'm living for,
All that I'm dying for,
All that I can't ignore alone at night.
All that I'm wanted for,
Although I wanted more.
Lock the last open door, my ghosts are gaining on me.

Should it hurt to love you?
Should I feel like I do?
Should I lock the last open door,
My ghosts are gaining on me.

Av Anna - 24 november 2008 13:57

Igår kväll mådde ja inte bra.Behövde verkligen prata med någon. Ringde min pojkvän som inte svarade och sen stängde av hans mobil. Det roliga i det hela är att han säger att ja aldrig berättar nått för honom. Nu hade han chansen att veta vad som pågår. Men istället blev det en av mina närmsta killkompisar som fick ta det samtalet. Du finns allt där för mig om ja så ringer mitt i natten. Tack för du fick mig förstå att det inte är mitt fel. Men det känns ändå så. Fan vad ja hatar dig. Du har förstört mig totalt. Hur kunde du göra så mot en annan person kommer ja aldrig förstå. Kvittar hur mycket ja badar och duschar så känner ja ändå mig smutsig. Fatta att ja var lycklig med min dotter och pojkvän. du kunde lika gärna dödat mig för så känner ja mig inombords. Ja kan inte ens berätta för min egen pojkvän vad som pågår med mig. Ja har inte varit så snäll mot han den senaste tiden men det är ju samma från hans sida. Ja är så trasig just nu. Vet inte om ja vill ha det såhär längre. Vill bara ta min dotter och försvinna föralltid. Kanske borde göra det men ja älskar min pojke och kan inte göra så mot honom. Nu ska ja mysa med den ja älskar mest... Och du tack Danne för du ringde i morse. Dig kan ja med alltid lita på och du lyssnar alltid på mig. Du känner ju mig bäst och så kommer det nog alltid vara.

Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards