Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 29 mars 2013 21:09

När man vet att man verkligen inte vill nått som man blir tvingade till är inte kul.

Min moster har sagt till mig att ja ska sluta bry mig så mycket om alla andra och fokusera mer på mig själv. Men vad gör man när man blir tvingad till nått? Nån som har nått råd??

Har annars varit hemma med sjuka barn i veckan. I onsdags så var Corre med mig på mina möten. Träffade Isabella en stund och även syster Icka:). Underbar dag. Sen hämtade vi nicole ja och corre. Åkte ett ärende med barnens gammelmorfar. Jättesnällt av honom att ställa upp :).

Snart dags för Bella att föda. Snart bf ju. Längtar efter hennes bebis lite:).


Nu blir det sova strax. Så trött ikväll efter allt bus från Nicole idag. Fattar inte var hon får all energi ifrån.
Glad påsk alla

Av Anna - 21 mars 2013 22:36

Ja har verkligen fått en underbar släkt här i hbg på min makes sida. Som alltid ställer upp och hjälper när dom kan.

Igår när ja skulle till djursjukhuset med vovvarna så körde jonas morfar oss. Jonas mormor passade Nicole medans vi var iväg. Som corre pratade med veterinären när vi var där haha. Så go. Jonas morfar fick hålla roxy när det var dags för henne att klippa klorna. Hon fick ha munkorg på sig. Hon hatar ju att klippa klorna.

Efter det åkte vi och storhandlade. Corre blev ordentligt bortskämnd av sin gammelmorfar :). Hon fick typ allt hon frågade om. Nicole fick ju med saker trots hon inte var med.

När vi kom hem såg ja att Nicole såg piggare ut :).

Somnade tidigt igår. Nu när ja varit hemma med Nicole ett par dagar så har ja varit tröttare.

Pratade med min moster som vanligt igårkväll. Idag kom det ett paket med posten ifrån henne. Visste inte om det för hon sa inget om det igår när vi snackade. Glad blev ja så klart :).

Nu ska ja sova om ja kan.

Bild på tjockis Roxy som måste banta tyvärr.

Av Anna - 19 mars 2013 23:36

Corre kom inte hem efter dagis. Hon följde med Angela och lekte. Nicole verkade lite bättre ikväll. Ätit någonlunda bra och druckit bra. Febern är kvar dock.

Inte fått mycket gjort idag. Passat upp Nicole men så ska det ju vara. Önskar man kunde ta väck det onda så hon blir glad igen. Hon har kollat massa scooby doo idag och ja med.

Imorgon kommer jonas mormor och morfar hit. Hans mormor är snäll och passar Nicole medans ja ska till Vet med vovvarna. Hans morfar kör mig dit. Jättesnällt. Corre ville följa med så får hämta henne innan dom kommer. Sen ska vi åka och handla. Skönt. Hinner ja ju hem tills ja ska tvätta imorgonkväll med. Skönt att slippa köpa blöjor med nu. Inga mer blöjbarn för oss :).

Nä nu får ja nog sova. Annars är ja väl trött imorgon när corre väcker mig kl 6. Den nya tiden hon vaknar nu om mornarna.

Av Anna - 19 mars 2013 15:53

Min lilla prinsessa Nicole är så sjuk. Har hög feber:(. Hon har typ sovit hela dagen. Försökt få henne att äta men det var inte lätt. Cornelia är på dagis. Pamela var så snäll som skulle ta med henne när hon hämtar sina ungar. Slipper ja dra ut Nicole för att hämta henne. Hon borde komma alldels strax. Funderar på vad ja ska hitta på till middag. Ingen aning vad ja ska göra.

Ska iallafall trycka ut lite papper strax som ja behöver skicka idag.

Precis badat av Nicole också så nu ska hon få ligga lite i soffan och kolla på tven om hon vill.

Av Anna - 18 mars 2013 21:17

Idag har ja haft med mig 4 ungar hem istället för 2. Corres bästa kompis och lillebror har varit här och lekt. Helt underbara ungar. Dom har busat massa och dansat ?.

Nicole var väldigt lugn. Så vid halv 6 tog ja tempen på henne och hon hade lite feber. Får se om det håller i sig. Hon är ju jätteförkyld tyvärr.

Som det har blåst ute och gör det än. Dolce höll på att flyga iväg. Hon väger ju ingenting. Roxy sprang på som vanligt.

Nu blir det sova strax om vovvarna kan sluta busa. Är helt slut i skallen ikväll.

Av Anna - 18 mars 2013 02:12

Snart är det dags för utställning. Kommer vara sjukt nervös. Blir att träna mycket denna veckan med Roxy. Ja hoppas min elaka mage håller sig lugn.

Just nu vill ja egentligen bara att min moster ska komma ner igen. Pratar med henne flera gånger i veckan. Fattar inte att hon orkar lyssna men det gör hon. Hon säger hela tiden att ja ska fokusera mer på mig själv och inte bry mig så mycket om andra just nu. Vilket ja gör med fast det inte är lätt. Hela förra veckan var skit. Haft så ont i magen.

Har varit barnfria i helgen. Vilket var skönt. Men ja vaknade ju kl 7 på morgon igår. Barnen hade haft kul hos farmor och farfar. Vi åkte själva och lämnade dom på lördagen. Tyckte svärfar skulle slippa åka och hämta dom. Dolce fick också följa med. Hon fick träffa deras hund och katt ?. När vi skulle gå ville inte Nicole släppa Jonas. Som tur fick svärmor henne på andra tankar. Sen stack vi och handlade. Efter det blev det hem och vila en stund. Det behövdes. Efter vilan gick vi ut med vovvarna en runda. När vi kom hem började ja med middagen. Blev gott. Senare på kvällen kollade vi en film som var så dålig. Ja somnade ganska tidigt men vaknade av att Roxy inte låg under mitt täcke. Fick lite panik. Såg att dörren var olåst. Precis när ja skulle låsa så kom jonas in. Då hade han varit ute en runda med Roxy mitt i natten. Ja kan ju knappt sova utan henne.

Men nu ska ja försöka somna om. Imorgon ska ja ju ha Corres bästa kompis och lillebror här och leka. Nicole tjatade hela tiden igår att hon skulle leka med Leo ?. Det var liksom det viktigaste för henne. Roligt att dom är lika gamla som mina barn. Ja har märkt att ja är glömsk. Ska man komma hit och leka med ungarna så måste man påminna mig ett par gånger för ja glömmer det lätt. Så nu vet ni det.

Godnatt

Av Anna - 11 mars 2013 23:27

Haft en hyfsad dag. Varit på möte och sen träffat Bella ett tag. Vi gick och fikade och snacka lite skit. Precis vad ja behövde.

Sen var det hem och hämta barnen på dagis.

Sovit dåligt nu i snart en vecka. Behöver ta igen lite sömn. Men hinner inte imorgon heller. Massa samtal som ska fixas.

Bestämde med min svägerska ikväll om att hon och Corre skulle ha lite egentid snart. Kan vara skönt för Corre att ha faster för sig själv.

Nästa vecka ska barnen hem till gammelmormor och morfar. Hon ringde idag så ja frågade direkt om dom ville hämta dom från dagis. Vill inte fråga jonas föräldrar denna gången. Känns lite som man stör. Vet inte varför för ja har inte känt så innan. Kanske därför ja inte ringt på ett tag till dom.

Nu får ja nog försöka sova. Så får ja några timmars sömn...

Av Anna - 10 mars 2013 14:19

Veckan har gått fort. Haft mycket att fundera på. Blivit lite klokare på det.

I veckan var ja hos doktorn. Gick bra. Han var helt oki. Men ja fattar inte meningen med alla dessa danska läkare i hbg. Ja som då inte ens gillar det danska språket vill ju ännu mindre ha en dansk läkare. Men som sagt han var ok trots ja hade svårt att förstå vissa saker.
Efter det besöket så stack ja till Lindas cafe och träffade mitt favoritpar :). Dagen slutade iallafall på akuten :(. Linda blev dålig och ambulasen kom och hämta henne. Ja fick panik och tårarna var inte långt ifrån. Tur att det slutade bra iallafall.

Igår var corre på maskeradparty hos vår grannes dotter Amanda. Hon hade haft roligt. Dock slutade det med att ja blev förbannad. En kompis till Amanda kom dit sjuk. Mamman som vi kallar fisen tog dit henne trots hon var dålig. Fick hämta hem sin unge och då fick vi veta om en smittsam sjukdom som den ungen antagligen hade. Sen gick hon till vc med sin unge. Hände inget mer. Men sen har hon mage att ringa och fråga om hennes dotter kan få leka med vår grannes dotter. Ja flög i luften. Så ja messade henne sen och berättade vad ja tyckte om henne och hennes fisande. Alltså denna människa fiser okontrollerat och verka låtsas som inget. Hon gör det ofta. Man kan ju säga ursäkta men inte hon.

Skrev också till henne om hon ser mig med grannen eller själv är det bäst att hon går en annan väg om hon inte vill höra mig säga till henne alla dessa saker igen och skämma ut henne.

Nu ska ja snart fixa lite middag här hemma och sen ringa min kära moster.

Ovido - Quiz & Flashcards