Alla inlägg under april 2010

Av Anna - 27 april 2010 14:06

Lördagen började bra. Vi var ju i Hjärsås hos min kusin som skulle konfirmera sig. Gissa om det var drygt i kyrkan. Tog nästan 2 timmar. Är glad att ja inte kommer sitta i kyrkan fler gånger så länge. Iallafall inte på många år. Alltså prästen bara malde på. ja lyssnade inte så noga.

Efter iallafall så tog ja ett par kort på Alexandra som ni ser här nedan...

Alexandra till vänster.


Sen efter det så åkte vi hem till dom och käkade god smörgåstårta och skinkfrestelse. Cornelia var så duktig i kyrkan. Hon satt med min syster. Vi satt två bänkar bakom. Nicole var lugn i början men sen till slutet vi Jonas gå upp och gå med henne.

 


Vi åkte hem samma dag. Kom hem vid 23 tiden. Corre var så snäll på hemvägen. Ja satt mest och skrattade åt alla fulla på tåget. Ja tror det är en mognadsfråga att när man slutat gå ut och festa. Ja kan ju själv säga att ja tycker inte själv det är roligt att gå ut och festa. Iallafall inte längre. Ja har hittat annat som är roligare att göra. Tycker mest det är pinsamt när man ser fulla människor och hur dom beter sig. Oki ja skrattar åt dom med.


Nog om det nu. Igår var vi i stan och skulle köpa ryggsäck till Corre. Hittade ingenstans. Så vi gick till en riktig väskaaffär efter kollat på br,åhlens mm. Va fan 379 kr för en liten ryggsäck till Corre. Snacka om dyr. Gick upp på HM med och kollade. Hittade en väska. Så den fick hon istället. Jonas ville ju inte att hon skulle ha den för 379. Han tyckte med det var dyrt och ja håller med. Ska se om ja hittar nån annan på nätet som är billigare. Hon skulle ha den till idag för dom skulle till skånes djurpark med dagis. Hon fick en Bamsematlåda igår för den ville hon ha. Det var inte mycket man fick plats i den.


Nej nu är Nicole missnöjd så ja måste ta henne...    

Av Anna - 22 april 2010 22:09

Ja stannade hemma istället och Jonas fick gå till Bvc själv med Nicole. Hon har ökat fint i vikt min lilla tös. Skulle kunna säga att det kom som ett slag i ansiktet vad Jonas berätta vad hon hade sagt på Bvc men då skulle ja ljuga. Jonas har sagt att ja är deprimerad och vill bara sova hela tiden och att ja inte verkar må bra alls. Mitt svar... Tack för den. Ja vet att ja inte mår bra eller så bra som ja borde göra. Så ja sa till honom va fan sa du det till henne för. Hon har nu fått för sig att hon skulle skicka en remiss. Vilket ja inte vill. Sen ska hon visst ringa imorgon och snacka med mig. Jonas började snacka nått om att det var hennes skyldighet om ja nu inte mådde bra. Innerst inne så tycker ja han är en idiot. Ja var deprimerad med när ja hade fått Corre och vet ju att det är övergående och han borde låtit bli att säga nått. Ärligt talat så är ja inte lycklig men det har inget med barnen att göra eller nån förlossningsdepression. Ja älskar mina flickor mer än nått annat. Dom är mitt allt. En sak som har med att ja är deppig nu är att ja saknar min pappa. Ja känner mig instängd på nått sett. Ja umgås och ser Jonas 24 timmar om dygnet. Vi tjafsar en hel del med. Ja känner ju att ja fixar med allt till dopet och egentligen så borde det vara han som skulle gjort det själv eftersom ja gjorde det till Corres dop. När dopet väl är över så kan ja nog slappna av men då är det annat på g. Mitt humör går verkligen upp och ner nu förtiden som ni kanske märker. Ja det är inte lätt att vara mig ibland....


Mina änglar  

Kan inte förstå att det kan vara skönt att sova så       

Av Anna - 22 april 2010 13:08

Det saknades en hel del föräldrar och barn igår. Tråkigt som bara den. Men annars var det trevligt. Cornelia lekte med sin bästa kompis Maja. Alltså den flickan är så gullig. Kom och berättade för mig hur mycket hon tycker om Cornelia. Det skiljer ju ett par år mellan flickorna och det är synd att Maja inte kommer vara kvar till hösten utan börjar skolan då. Det är inte så många flickor på Corres dagis nämligen. Tror där är 5 tjejer och resten pojkar.


Nu ska vi strax bege oss till Bvc med Nicole så nu kan ja inte skriva mer...


Av Anna - 21 april 2010 14:19

Ska bli intressant och se hur många föräldrar dyker upp idag på föräldramötet. Barnen ska med vara me idag. Ska grilla stod det och lära känna dom andra föräldrarna. Ska bli kul. Sist var det inte ens hälften av föräldrarna som kom. Lite tråkigt att man inte lägger mer tid på sina barn och får veta hur det går på dagis.


Nu ska ja hoppa ner i badet och börja göra mig iordning för ikväll. Måste fixa dricka och sånt inför ikväll....

Av Anna - 20 april 2010 17:16

Ja precis vad det står i rubriken... Ett svin har bajsat i vår källare precis när man kommer ut ur hissen. Alltså hur äcklig får man vara

  


Satte upp en lapp nere på portdörren om vad ja tyckte om det hela. Kan verkligen inte förstå att man kan skita i källaren. Det var ju ingen liten korv heller...

Sen till det här med kommentaren ja fick angående ammning. Vill bara säga klart att det är oki att amma ute. Men ja skulle aldrig göra det. Man kan ju skyla sig lite. Man behöver ju inte visa upp hela bröstet. Ja håller med dig som skrev. Mat är mat. Det är ju naturligt att amma och man kan väl säga att ja blivit mer pryd nu förtiden hahaha.


Nog om det nu. Ja har shoppat lite nya saker. Nya kläder till barnen igen. Köpt ryggsäck till jonas och en ny plånbok till mig själv. Idag har vi fixat present till min kusin med som ska konfirmeras på lördag.

Nej nu ska ja ta ett bad medans ja kan. Sen ska ju Jonas iväg och kolla när Hif spelar...

Av Anna - 17 april 2010 22:24

Eller ja det är ju inte min direkt utan Nicoles. Vann dopklänningen  . Ja menar 200 kr för en ny dopklänning det är inte illa. Ja hoppas den kommer passa henne. Ska lägga ut bild på den sen när vi fått hem den. Ja är så jävla glad. En mindre sak att tänka på när det gäller dopet.


Har sovit halva dagen idag faktiskt. Det behövdes kan ja säga.

Kollat på Clash of the titans ikväll. Helt oki film. Men ja skulle inte rekommendera den till nån. Nej nu ska ja hänga upp tvätten och sen krypa ner i sängen och snacka lite med min man.

Av Anna - 16 april 2010 21:28

På att Cornelia ska vakna igen och komma in och lägga sig hos mig. Hon är ju sjuk min lilla prinsessa. Hon har varit som en igel runt mig idag. Varje gång ja somnat så har hon väckt mig. Blev ju ingen sömn igår natt precis. Jonas sa att han skulle ta båda barnen så ja kunde få sova lite idag men så blev det inte. Corre följde med mig in i sovrummet och jo vad händer inte efter en stund när ja nästan somnat... Hon spyr ner båda täckena. Var måttligt glad då men sånt händer ju. Så då blev det att stoppa ner henne i badet och byta sängkläderna.


Varit helt underbart väder idag.


Våren är ju här nu   .


Pratade med mamma innan ikväll. Hon vill ju hitta på lite saker med oss i sommar. Ja vet ju hur mycket hon saknar Cornelia men nästa helg så träffar vi ju henne. Min kusin ska ju konfirmeras då. Veckan som kommer blir det full rulle. Massa saker att göra. På måndagen ska vi sticka till Ikea och Väla och shoppa lite och sen blir det som vanligt storhandling med svärfar. Tisdag är det visst fotboll och sen på onsdag har vi föräldramöte och massa annat innan på dagen. Torsdagen kommer det hit nån idiot som ska snacka om nån försäkring för Nicole. Fick ett utbrott på Jonas om det. Ja menar han säger ju aldrig nej när det ringer nån sån föräljare. Ja menar ungen är redan försäkrad. Man kan ju faktiskt fråga sin fru innan man säger ja. Det värsta är att tiden. det skulle ta en kvart men ja menar vi ska hinna hämta corre på dagis och sen till bvc. Mamma tyckte ja lät trött idag och nere och gissa om hon har rätt. Ja sa som det var och att ja är deprimerad just nu. Hon erbjöd sig att ta ungarna en helg så ja kunde få sova ut och jonas med. Eller att vi skulle få sova halva dagen för hon kunde hitta på nått med dom här i Hbg. Får se om ja vill det....


Nu ska ja göra lite mackor och sen ska ja krypa ner hos min man och mysa en stund innan ja somnar...  

Av Anna - 15 april 2010 21:24

Som sagt inget kul.. Corre börjar bli dålig. Har värsta hostan. Hon vägrar att ta sin hostmedicin. Va fan gör man. Kan ju knappast trycka ner det i halsen på henne. Hon vaknar hela tiden av hostan. Hör att hon är vaken nu igen och nu kom hon och hoppade upp i knäet hos mig. Så nu får ja väl bära in henne igen till sin säng...

Ovido - Quiz & Flashcards