Alla inlägg under mars 2012

Av Anna - 30 mars 2012 20:47

Precis vad det varit. Ja har hjälpt grannen att få undan deras tvätt. Grymt mycket men det var kul att kunna hjälpa någon annan. Ungarna är superglad i våra grannar och deras 2 hundar. Nicole är inte blyg längre för Sandra och det är grymt skönt. Dom som har träffat Nicole vet att hon kan vara ganska blyg och vill vara helst hos mig eller Jonas. Men icke med Sandra  .


Hennes kille har Roxy blivit glad i. Hon är ju inte så glad för män. Men grannens kille gillar hon. Ja blev så förvånad. Härligt att se att Roxy gillar båda två.


Hänt en annan grej med i veckan men det ska ja inte gå in på här.


Barnen och vi fick ett nytt duschmunstycke av Sandras kille. Det skiftar i färg. Ungarna var överlyckliga  . Vi har ju snackat innan om att vi skulle skaffa sånt och nu slapp vi det för vi har så snälla grannar.


Imorgon blir det att åka till mamma och fira henne. Ja frågade Sandra om hon ville passa Roxy. Vilket hon ska göra. Skitskönt att man har nån i närheten som kan hjälpa till. Ja låter ju inte vem som helst passa Roxy. Nästa vecka har Roxy säkert slutat löpa och då ska vi ha deras vovve här. Nicole är jätteglad för den hunden. Bilder kommer sen när ja får möjlighet att ta kort på honom. Tagit ett på deras andra hund med men inte lagt in det i datan än.


Nu ska ja snart lägga mig. Sleten idag. Men har fått en hel del gjort idag. Tvättat och plockat undan lite.


Ha en trevlig helg alla.

Av Anna - 26 mars 2012 23:15

Helgen har varit ganska hyfsad. Tack vare min granne. Lördagen började att vi var över en runda i danmark. Handlade inget speciellt. Godis till ungarna på vägen hem. På kvällen var min granne här inne och snackade lite skit. Hundarna hade kul. Det blev sent men som tur hade hon inte långt hem hahaha.


Söndagen spenderades framför datan eftersom ja gjorde lite uppgifter ja skulle lämna in på jobbet. Hade värsta magkatarren med. Jonas och barnen var hemma hos hans mormor och morfar och åt middag.


Idag har ja varit på jobbet. Sen blev det att fixa några ärende. Nu ikväll har ja hjälpt grannen med tvätten. Ganska mycket tvätt. Vi är inte klar ännu. Kul att man får hjälpa till.


Sen har det varit liv här med i trappen. Pratat med föräldrar till ungarna som slogs här nere. Tycker synd om alla som var inblandade. Men visst ja har inte själv varit bättre.


Nu blir det sova.


   

Av Anna - 22 mars 2012 19:53

Jaha då var det dags igen. Nicole är sjuk. Jonas hämtade henne på dagis idag för hon hade fått feber. Ja har ju varit hemma med Corre eftersom hon haft en jobbig natt med växtvärk. Klockan 5 i morse somnade vi. Legat och masserat hennes ben halva natten. Kändes som inget hjälpte. Hon grät hela tiden. Det kommer ju och går hela tiden växtvärken.


Gårdagen spenderades i Helsingör med jobbet. Det gungade som bara den när vi åkte hem. Vi hade tur med vädret. Soligt och inte så kallt. Ja har lärt känna en ny tjej. Ja var lite tveksam från början men sen när vi började snacka hade vi ganska mycket gemensamt. Hon är ju lite äldre än mig men vad gör det. Ska bli kul att lära känna henne bättre.


       


Efter vi kom tillbaka till hbg så gick vi en runda på hm. Ja köpte två nya klänningar till töserna bla.


Tråkigt att hon inte kommer imorgon men på måndag skulle hon komma.


Imorgon blir det att vara längre på jobbet så ja hinner med så mycket som möjligt innan min chef slutar. Ja vill vara klar tills dess nämligen. Ja ringde henne idag trots att vi är lediga på torsdagar för ja behövde råd och sen var ja förbannad på jonas.


Alla verkar tycka att hans jobb är så viktigt och att ja ska vara hemma så fort barnen blir sjuka. Men inte min chef. Hon förstår mig. Ja måste ju bli klar på det ja går nu så ja kan gå vidare. Ja har tidspress på mig med. Trött på att sätta han först. Imorgon går ja till jobbet så får han vara hemma helt enkelt. Ja hade mer än gärna varit hemma med Nicole men just imorgon går det inte eftersom ja har inbokat extra tid på jobbet med chefen.


  

min lilla prinsessa. mamma älskar dig  

Av Anna - 20 mars 2012 21:00

Ja var ju på möte i måndags på jobbet där ja är nu. På mötet var min chef med och fsk om Ams.


Kände mig så nedtryckt av hon på ams. Är det fel att veta vad man vill göra. Ska man bli rundskickade hela tiden för man är sjukskriven. Ja var så arg att ja kokade. Men ja höll minen uppe. Efter mötet så pratade ja av mig med min chef och det var skönt att hon var på min sida.


  


Efter mötet så gick vi och handlade lite snabbt innan vi åkte hem och hämtade Nicole på dagis. På kvällen så stack vi och storhandlade som vi alltid gör en gång i månaden. Hittade en ny glass till barnen.


  

Det blev den med kolasmak. Corre och ja har prövat den idag och den var god.


Imorgon ska vi åka till Helsingör med jobbet. Hoppas det blir fint väder. Bilder kommer sen om ja inte dör på båten. Hatar åka båt. Särskilt sundsbussarna. Dom är för små.


  

Lånat bild på google.


Nu ska ja kolla på tve och sen blir det sängen.

Av Anna - 18 mars 2012 21:07

Precis vad ja har. Corre är dålig igen. Ja blir så trött på det. Just nu blir det ju jonas som får vara hemma. Iallafall imorgon. Ja har möte på mitt jobb som ja måste gå på. Känner inte mig själv på topp precis.


Ifredags bestämde vi på jobbet att vi skulle åka till danmark nästa fredag. Kan bli roligt minus att vi ska åka sundsbussarna. Ja lär väl ligga ute och spy eller nått. Det kommer gunga för mycket. Klarar knappt av att åka dom stora båtarna hahaha.


Har varit mys med Nicole i helgen. Corre har ju varit hos farmor och farfar. Bortskämda unge. Hon har fått nya skor och ett nytt läppstift av dom  . Hon hade visst valt själv. Hade tänkt köpa nya skor till barnen i veckan men nu är det bara Nicole som det ska köpas till. Köpt en fin klänning till Nicole. Får hoppas den passar.


Vi ska åka till min mamma om ett par helger. Vet inte alls vad ja ska köpa till henne. Hon fyller ju år om 2 veckor. Samma helg som vi ska iväg så skulle vi egentligen på dop. Vill egentligen inget av det men ja vill åka och träffa min syster och se hennes nya hus och se henne en sista gång som gravid för sen kommer ju snart bebisen. Ja längtar så.


Ja har lovat mig själv att försöka åka upp till dom minst en gång i månaden så ja kan följa den lille. Försöka kan man ju.


Nu blir det mys med Roxy.

Av Anna - 12 mars 2012 20:16

Inte ofta ja blir så förbannad längre men i lördags fick ja ett riktigt utbrott. Först strula det nere i tvättstugan och sen när ja kommer upp och läser på datan så blir ja riktigt förbannad.


I söndags var det nämligen hundträff i bruces skog och det var visst så jobbigt att Roxy löper och en annan hund blir så stressad av det. Ja menar då kan hon ju inte gå ut med hunden alls för löptikar finns överallt. Ja gillar inte denna personen alls efter skitsnack som ja fått reda på innan i ett tidigt skede. Ja har hållt käften om allt skit ja fått reda på som hon sagt men i lördags när hon gjorde sån stor sak om min hund då fick ja ett utbrott och ja kan säga att hon ska vara glad att hon inte var här då. Hennes hund är inte mer viktigare än nån annans. För helvetet hon har en sida på fb där hunden berättar vad den vill ha på sig och dylikt. Är det normalt`???? Inte i min värld iallafall.


Det slutade med att ja följde med istället och det märktes redan från början att hon berättat för den andra tjejen som var med vad ja sagt. Inte för ja brydde mig om den andra tjejen som var med. Ja kallade faktiskt henne för psykfall och det står ja för. Finns flera som håller med om det.

Ge dig inte på min hund och mig för då jävlar. Ja tänker inte hålla tyst om vad ja tycker om henne längre.


När ja var som argast i lördags så pratade ja av mig hos grannen hahaha. Funkade bra. Vi gillar våra grannar och nu i veckan ska ja följa med henne på en sak. Känns stort att hon ville att ja skulle följa med. Vi känner ju inte varandra så bra men ändå.


Nu ska ja fixa med men min mp3 och sen lägga mig. Imorgon börjar allvaret igen.


Av Anna - 7 mars 2012 20:56

Har inte orkat skriva eftersom ja är sjuk i influensan. Allt började i torsdagskväll efter ja hämtat corre på gympan. Hon var hängig och gnällig. Sen kom febern. På fredagen gick ja till mitt ställe och jonas var hemma med Corre som hade ganska hög feber då. Hon ville dock följa med mig men det går ju inte.


Ja klippte mig efter ja slutat för dagen och det blev katastrof. Idioten klippte av hela mitt hår. Jonas gillar det men ja gör det inte alls. Går knappt att sätta upp.


På kvällen började ja må dåligt och jo sen var kräksjukan här på besök. Både Nicole och ja var dåliga. Sen fortsatte det med influensan istället. Corre klagade om att hon hade ont i öronen och jovisst var det öroninflamation igen. Ringde vc och hon ville inte ta emot corre på kvällsmottagningen utan vi fick vänta tills på morgonen. Hon hade redan sagt till mig att hon inte skulle få nån medicin men ja sa att jag ville att dom skulle kolla henne ändå. Skam den som ger sig. Iallafall fick hon pencillin och hostmedicin. Nicole är frisk igen och tillbaka på dagis.


Ja är inte frisk än. Min feber går upp och ner hela tiden. Så det blir doktorn på fredag om det inte blir bättre. Blir smått rastlös av att bara ligga och vila när det finns annat man vill göra. Men värken i kroppen säger ifrån.


Nu ska ja återgå till greys och mysa med Roxy.

Av Anna - 1 mars 2012 20:34

Bara på två dagar har ja fått veta två hemligheter. Härligt att folk känner sånt förtroende för en  . Vanligtvis brukar ja berätta för gubben men inte denna gången. Får se hur länge det håller hahaha.


Har haft en ganska hyfsad vecka. Kommit igång på det nya stället. Ja kan ju tycka att det är lite för slappt där men sen åt andra sidan så kanske vissa behöver det. Ja hade sån ångest en dag och det slutade med att en annan tjej fick en ångestattack också. Från skillnaden mellan mig och henne så börja hon gråta. Ja skakade bara av mig det. Ja har ju haft sånt i många år och vet hur ja ska hantera det. Det är inte många som tror att ja har det för ja verkar alltid så lugn när ja är ute bland folk. Men skenet kan bedra.


Ja mår ju bättre idag än vad ja gjorde när ja bodde i kstad. Ja känner att ja är snart tillbaka till den gamla vanliga Anna fast snällare. 7 kg har ja gått ner än så länge. Så jävla skönt. Har ett uppehåll nu från bantningen eftersom ja fick bara hålla på 3 veckor och sen vänta ett par och sen starta dieten igen. Ja har inte gått upp igen trots ja äter vanlig mat. Men ja äter mindre och dricker mer vatten.


Ja har föresten blivit vän med grannens stora hund. Ja har ju varit smått rädd för den men nu är det som borta. Ja fick så många pussar av henne igår och barnen med. Det är tråkigt att hon och Roxy inte gillar varandra. Men Roxy och Tito som den lilla vovven heter är som bästa vänner. Ja ska passa honom när dom ska på semester. Så har roxy nån att busa med.


Blir att lägga sig tidigt ikväll. Måste upp tidigt. Dom ska stänga av vattnet till och från hela dagen imorgon. Måste hinna duscha/bada imorgon nämligen.


En ny hund har föresten också flyttat in i huset. Trevligt.

Ovido - Quiz & Flashcards