Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 27 december 2012 20:01

Vaknade i morse med feber. Kände mig konstig i kroppen igårkväll och frös.

Så det blev inget jobb idag. Hoppas ja kan ta igen det imorgon som ja missar idag. Febern är nästan väck nu och hoppas det håller i.

Julen var ok. Barnen hade roligt och det var de viktigaste. Dom fick massa fina julklappar. Ja fick en fin julklapp från svärföräldrarna som ja verkligen älskar.

På juldagen kom barnens mormor och bästa syster Icka. Bytte julklappar och hade det mysigt. Nicole pusslade med moster Icka och var inte alls blyg som hon kan vara. Härligt att se :).
Ja fick med julklapp av min syster. Hon vet alltid vad ja vill ha utan man behöver säga nått. Glad blev ja såklart.

Lite kort på barnen och nu ska ja hänga upp tvätten och sen kolla på tve ett tag

Av Anna - 19 december 2012 19:40

Tack för du gjorde så ja kunde äntligen gå vidare. Känns som en stor sten släppt från mitt hjärta.


Många är arga och besvikna just nu. Men Ja och Gubben fick goda nyheter igår så ja är inte arg längre. Ringde så klart min moster först. Sen blev det att ringa svärmor. Jonas är ju såklart arg fortfarande och det förstår ja. ja stöttar honom i detta. Tyvärr väljer man inte sin familj själv.


Kommer starta upp en annan blogg snart med lösenskydd. Vill ni ha tillgång till den så får ni höra av er.


Idag när ja kom till jobbet så var ja ju tvungen att berätta vad som hänt i måndags och det är skönt att ha människor som stöttar och bryr sig om en. Ja vill egentligen skriva ut här om nyheterna men det kommer på den andra bloggen istället.


Fick present på jobbet idag. Missade ju julfesten igår. Ville hellre vara hemma med familjen. Ja och gubben var ju på ett möte igår och sen blev det hem och hämta barnen och fixa middag.

Idag hämtade Jonas barnen och sen fick ja hjälp av Nicole med grönsakerna till tacosen. Hon var så söt. Hon åt mer än la det i skålarna. Efter middagen så blev det bad för barnen och gubben. SEn massa bus med dom.

 

Nää nu ska ja och corre mysa istället. Hon ska snart sova som.

Ja är så röksugen just nu. Slutat röka. Gjorde det i måndagskväll och ska försöka hålla det.

Av Anna - 15 december 2012 21:36

Jobbat i veckan. Skönt att gått ner i tid. Behöver det just nu. Trivs bra på jobbet såklart men annat är viktigare nu.

Pratat varenda dag med min moster denna veckan. Skönt att ha henne som stöd när ens föräldrar bara sviker. Ja jag är arg över att ha såna föräldrar som ja har. Men tur har ja min moster att vända mig till. Tacksam för det och att ja har jonas underbara föräldrar som stöttar oss.

Julen kommer firas med jonas föräldrar och det ser ja fram emot. Mycket som ska fixas innan dess för min del. Nästa år ska bli ett bra år. Inte som detta har varit. Mycket att se fram emot. Nää nu ska ja lägga mig. Trött som bara den idag. Sov dåligt igårnatt.

Fick dessa fina blommorna på jobbet :)

Av Anna - 10 december 2012 21:21

känns som inget går som ja vill just nu. imorgon är det tillbaka till jobbet.


Förra veckan var ju jobbig och jobbigare kommer det bli framöver. Men tur så har ja många fina människor runt omkring mig.


Min 30 års dag spenderades hemma. Hade svärmor, jonas mormor och morfar här hela dagen som städade och gjorde fint. Så tacksam. Efter varit uppe i 2 dygn nästan så vad det  skönt att somna på kvällen lätt och sova hela natten. Fint blev det här hemma när dom var klara. Vi fick nya gardiner och nya mattor och annat smått och gott. Jättemysigt blev det. Var extra skönt att ha svärmor här när det skulle ringas jobbiga samtal.


I lördags firades ja på busfabriken med ungarna. Kändes helt ok för barnen hade roligt och det är de viktigaste. Fick träffa båda mina systrar. Annicka hade kommit hem från oslo och det var ja jätteglad över. Ja fick chans att mysa med wilmer mycket. som ja saknat honom. Han växer så det knakar. Sen blev det byte av julklappar med syster Maria. Vi ska ju inte fira alls med dom i år. Ja och min lilla familj ska vara hos mina svärföräldrar. Det är precis vad ja vill med. Att slippa åka tåget. Gillar inte alls det när de är så mycket snö. Har inte hänt en enda gång att vi kommit hem i tid när vi åkt på vintern.


Corre fick försenad födelsedagspresent med i lördags. Men hon somnade nästan direkt när vi kom hem. Så det blev att öppna den på söndagen istället. Två jättefina klänningar från sin fina moster Icka.


Gårdagen blev det bakning med Nicole. Corre somnade. Nicole är så rolig. Hon gillar ju inte att bli kletig på händerna och skulle tvätta dom hela tiden. Sen skulle hon smaka allt man stoppade ner. Fick mig ett skratt när hon åt kakao. Det är ju inte så gott att bara äta sådär. Helst av allt ville hon äta smöret. Vet inte varför hon gillar smör så mycket. iallafall inte i den mängden hon kan äta.


Nää nu får ja nog sova om ja ska orka upp imorgon. har massa samtal ja måste ringa innan ja sticker till jobbet. Fick inte tag på nån ja skulle idag.


Av Anna - 4 december 2012 21:13

Vet verken ut eller in just nu. Imorgon är det dags för nytt möte med af på jobbet. denna gången planerar ja på att inte hålla tyst. börjar dom diskutera igen hur det känns att fylla år på fredag så ska ja be dom hålla käften rent sagt och inte diskutera sånt som dom inte har med att göra. Nu gäller det bara jobbet dom ska snacka om och inget annat.


Var ett tag sen ja skrev. Har haft fullt upp med jobb och sjuka barn emellanåt. Ja är ju den som får vara hemma med barnen när dom blir sjuka. Vi förlorar mer pengar om gubben är hemma. Sen vill dom oftast vara med mig när dom är sjuka.


Idag har barnen varit ute och åkt pulka igen. Min snälla svåger var och lämnade en ny pulka till Nicole igår. Hon älskar den. Hennes har ju blivit stulen. Vet vilka som tagit den. Nu gäller det bara att ta dom på bar gärning när dom är ute med den. Kan inte fatta att dom kan sno från ett litet barn men visst dom tar ju annat med här i huset från grannarna. Så vi är ju inte ensamma av att bli utsatta.


Nicole ville att ja skulle åka med henne i pulkan men det är ju en babypulka. Så vi åkte med corres ett par rundor. Åkte en gång med corre också.


Har lite smått ångest över att fylla 30. Men sen åt andra sidan så har ja ju allt som ja velat ha innan ja fyller 30. Tre fina töser och en make som älskar mig. Underbara svärföräldrar och svågrar. Hunnit bli moster innan ja blivit 30 och ungarna äntligen fått en kusin. Tror inte nån i familjen trott att ja skulle vara först ut att få barn eller gifta mig men så blev det. Ja älskar mitt jobb och fått många nya vänner detta året och kolleger. Ja och N har blivit riktigt bra vänner. Umgås ju en hel del. Det sket ju sig med vår förra granne och det är ja glad över nu. Ja har varit mer noga med vilka ja släpper in i mitt och barnens liv. Man lär sig av sina misstag. Ska lyssna mer på svärmor helt klart. Hon hade rätt.


Nu blir det strax sova. Jobba imorgon och sen det hemska mötet. Ska komma ihåg att andas som min förra chef brukar säga till mig.

Ovido - Quiz & Flashcards