Alla inlägg under januari 2010

Av Anna - 28 januari 2010 16:42

Det var vad ja sa till min dotter idag när hon frågade om henne igen eftersom ja och jonas diskuterade gårdagens samtal/messande. När ja liksom vaknade idag så var all sympati för denna personen borta. Kunde inte bry mig mindre. Innan gjorde ja ju det trots det blev som det blev mellan oss. Men nu känner ja inget. Så den delen av vårat liv är över kanske elakt att säga så till sin dotter men hon kommer ju aldrig se personen igen.


Annars flöt gårdagen bra. Min svåger var och hämtade Corre på dagis och det hade gått bra. Hon hade blivit glad att se honom. Ja och Jonas var ju hos läkaren och det gick med väl bra. Bebisen ligger ju fixerad och sjunkit väldigt långt ner. Dom tror att det kommer sätta igång när som helst och vi hoppas det med. Diskuterad lite om igångsättning med eftersom ja har magsår. Men dom ville hellre vänta lite till för bebisens skull...


Nu kom corre så nu blir det inget mer skrivande....

Av Anna - 25 januari 2010 21:09

Ja har förstått nu att man kan inte lämna Jonas ensam med ungnen på. Idag när ja satt framför datan och väntade på att sätta in dom sista kakorna så kände ja lukten av bränt. Halvspringer in i köket och ser att det ryker. Ser då att han varit så smart att han råkat sätta på plattan med när han tog ut sin kladdkaka han hade gjort. Arg som ja blev så försökte han skylla på Corre att hon måste stött till knappen. Får ett smått utbrott och skriker att hon har ju inte ens varit ute i köket när han tog ut sin kaka utan satt hos mig. Det värsta är att han ställt min plåt med kakorna på plattorna. Vet inte hur många gånger ja sagt till honom att inte ställa nått där om han bara ska använda ugnen. Ja menar tänk om det börjat brinna eller nått.


Lugna ner mig sen och myser med Corre ett tag som ville komma upp ur badet efter hon hört att ja skrikit på han.


Som ja har sagt till han innan också så kommer inte bebisen få sova vår säng om han ligger i den. Han har ju en tendens att sova ganska djupt och vaknar knappt när Corre är ledsen. Ja börjar bli smått frustrerad av att förlossningen inte kommer igång och ja blir sur för det minsta lilla nu...


Nu ska ja iallafall kolla på tve ett tag och sen lägga mig. Corre ska ju på dagis imorgon och hon väcker ju alltid mig först på morgonen...

Av Anna - 23 januari 2010 22:07

Ja är så trött på det nu. Pratade med min BM igår. Dom vill inte sätta igång mig eftersom Corre var så liten när hon föddes. Visst ja kan förstå det men ja tänker lite på mig själv med. Ja har ju knappt ingen ork. Igår när vi var på busfabriken så satt ja mest och gäspade efter vi varit där en timme. Sen när vi kom hem så hade ja sån värk i bäckenet och idag så har ja typ legat halva dagen. Som tur så är Corre hos Madde ikväll. Hon var här vid halv 1 idag och hämtade henne. Verkar som dom haft det kul idag iallafall.


Ja och Jonas har bara tagit det lugnt och ätit en god middag och legat i badet och myst. Inte ofta vi kan göra det själva så man får passa på medans man kan. Är dock lite sur på han nu eftersom han druckit och sätter förlossningen igång så får han inte följa med... Kanske låter hårt från min sida men ja vill ha min make klar i skallen då eftersom han vet hur ja känner inför detta.


Nu ska ja kolla på lite tve och sen lägga mig...

Av Anna - 14 januari 2010 15:25

Igång snart. Ja har haft jätte mycket förvärkar hela tiden och nu dom senaste dagarna har det varit riktigt jävligt. På mvc säger dom att bebisen ligger så långt ner att den hade kunnat ramla ut hahaha. Jo jag har ju märkt att den ligger väldigt långt nere med huvudet.


Idag är en bra dag faktiskt. Känner mig någonlunda bra men trött. Ska packa bb väskan nu med Corre  .


I helgen ska vi vara Correfria och gå ut och äta själva. Får se var det blir nånstans. Ja och min man kan behöva vara själva en helg. Tur att man har bra svärföräldrar som ställer upp + att vi har så mycket pengar denna månaden som kommer. Ska lägga undan lite till vår resa med nu i vår/sommar.


Sen ska ja passa på att beställa presenterna till bebisens gudföräldrar nu när vi har extra pengar. Vill att dom ska känna sig delaktiga mer denna gången. Corres gudmor är ju delaktig så mycket hon kan och så kom ja på att denna gången ska dom få en present i samband med dopet sen. Denna gången vet ja ju att jag gjort rätt.


Nej nu vill Corre ha godis så ja får väl fixa det..

Av Anna - 10 januari 2010 17:40

Känns inte som ja har mycket att skriva nu i min blogg. Ja orkar ju knappt sitta vid datan längre. Ja är så trött hela tiden och vill bara sova och vara ifred. Men det går ju inte. är helt säker att på tisdag kommer bm säga att mitt järnvärde sjunkit igen. Ja menar hur ska ja palla med en förlossning när ja är så här trött...


Nu ska ja kolla på the hills och vänta på att älsklingarna ska komma hem:)

Av Anna - 7 januari 2010 18:37

vara över nu... Ja är så trött på detta nu. Inatt har ja inte sovit nått knappt. Blivit sparkad av Corre och sen den andra. Fått värsta utbrotten på Jonas med idag. Ja ska inte skriva vad ja fått utbrott på men ja är trött på det nu...

Av Anna - 5 januari 2010 15:53

precis vad ja är. Blir fan sur för inget just nu. Lite ledsen över hur det blev med en viss person men förstår att livet går vidare. Idag är ingen bra dag alls. Ja mår sjukt illa. Igår innan vi skulle lägga oss så kände ja mig helt matt i kroppen. Känner så nu med. Känns hela tiden som ja ska svimma av eller nått. Ja borde ringa min bm men ja orkar inte. Tror ja får krypa ner i sängen igen och stanna där tills Jonas kommer hem.


Fan alltså att man ska behöva må såhär. Har knappt ätit heller idag. Tror ja ska ringa D och beklaga mig lite hur ja mår. Han är alltid så förstående   .

Av Anna - 4 januari 2010 18:24

Är som det ska vara nu. Detta året ska inte bli som förra. Lämnar en vän som ja fick förra året. Gissa om ja hade fel om henne. Men sånt är livet. Vissa ser inte när man bryr sig och ställer upp. Man får bara skit tillbaka så är det bara. Många vet vem det rör sig om och ja skiter mest i vilket om det. Alltid tråkigt när det blir såhär. Det bästa är väl att det är många som håller med en. En del av mig bryr sig fortfarande men den andra bryr sig inte ett skit. Ja måste lära mig att inte bli så involverad och bry mig så mycket. Så mitt nyårslöfte för detta året är att sluta bry dig om dom svaga..


Nått annat som har hänt är att en gammal kärlek hört av sig. Vilket gjort mig väldigt glad. Så nu har vi tagit upp kontakten igen. Vi har ju stått varandra nära hela tiden men när ja sen höll ett lite avstånd från honom pga sin tjej så tappde vi lite kontakten. Nu kanske ni tror att ja inte gillar denna tjejen men det gör ja verkligen. Men det måste känts konstigt för henne att vi hållt kontakten som vi gjorde. Vi kunde ju prata om allt. Den senaste tiden har ja ju haft kontakt med henne istället för honom. Men nu när ja vet hur det ligger till så är ju hans och min vänskap viktigare än hennes och min.


Nej nu kom min make med mat till mig så nu blir det att käka lite...

Lite bilder från jul och nyår...

        

Ovido - Quiz & Flashcards