Alla inlägg under december 2011

Av Anna - 29 december 2011 23:29

Dagen började bra. Jonas väckte oss innan han gick till jobbet. Låg och mös med mina flickor. Alla 3 under samma täcke. Roxy låg dock vid mina fötter men ändå under täcket. Sen gick vi upp och åt frukost och sen satte vi oss och kollade på tecknat. Corre ville ha glass då och ja tyckte det var ok eftersom hon ätit frukost innan. Så fram med havreglassen från Oatly.


  

Denna är Corres favorit. Både hon och Nicole åt upp förpackningen. Borde göras i större helt klart. Ja gillar den också men åt inget.


Saknar att köpa min glass som ja gillar. Dessa tvår är mina favoriter från alvestaglass.

    

Båda är ju laktosfri så klart. Ja är ju laktosintolerant som många vet. Mina flickor tål inte mjölk alls. Vi hoppas ju att det växer bort. Så här hemma kör vi med havreprodukter om barnen ska äta nått.


Fick reda på att vi ska hålla Nicole mjölkfri ett halv år till och sen försöka med mjölkprodukter igen.


Annars idag har varit en mysig dag. Vi har målat en hel del. Målat muggarna dom fick i julklapp. Så imorgon ska dom in i ugnen.


Sen när jonas kom hem åt vi lite kinamat. Inte gott alls enligt mig. Aldrig mer beställa där. Jonas fixade med stödhjulen till corres nya cykel som hon fick av min mamma i julklapp. Ungarna bråkade som galningar med varandra då, stor suck kan ja bara säga. Nicole har ett jävla humör och kan nästan var lite elak mot corre. Hon är ju elak tillbaka så klart men det är inget roligt när dom börjar slå på varandra. Ja hade önskat att dom är som dom är hemma hos mina svärföräldrar. Då är dom alltid snälla och leker och har roligt. Alltså inga bråk. Men visst det hör ju till ålder med. Nicole är ju en tuffing helt klart. Ingen lär köra med henne sen hahaha.


Nej nu ska ja ta mina mediciner och sen blir det sova. Lär kännas som en lång dag imorgon med.

Av Anna - 28 december 2011 22:46

Äntligen är julen över. Det har varit en väldigt trevlig jul faktiskt. Bästa var nog att Corre inte visste i är vem som var tomten. Jonas och min svågers barndomvän var tomte åt oss. Nicole var livrädd men det hade vi förväntat oss. Corre var nog lite rädd men visade inte det. Hon var till och med så artig att hon neg varje gång hon fick ta emot en julklapp från honom. Vill säga att hon är väluppfostrad men det där har hon inte fått från oss hahaha. Roxy gillade inte tomten alls men inte så konstigt eftersom hon är lite smårasist hahaha.


Ungarna fick massa fina leksaker och kläder. Blev lite förvånad över en av tröjerna Nicole fått. Skitsnygg och så visade sig att svärfar valt den. Var nästan helt säker på att svärmor valt den men där ser man  .


Ja fick ju med julklappar. Pengar och smink. Plus en tröja och en morgonrock. Morgonrocken blev ja ju skitglad för ja har önskat mig en ett bra tag men inte inskaffat nån eller fått nån av Jonas. Av svärmor och svärfar fick vi ju pengar med och handdukar och påslakanset. Precis vad vi önskat oss. Var glad att vi inte köpt nått sånt när vi var på ikea percis innan jul. Funderade på det men sen kom ja på vad vi hade önskat oss i julklapp.


Idag har ja och corre varit på rean medans jonas och nicole var på läkarkontroll för hennes astma. Jonas skulle ju jobba efter det och ja ville inte gå med två ungar på stan när det är rea själv. Ja och corre fixade det vi skulle och var till och med klara innan dom var klara. Köpt nytt smink och hämtade ut min present från body shop. Corre fick välja åt mig.


Nu ikväll har vi varit iväg med svärfar en runda. Nu kallar sängen. Behöver all sömn ja kan få när ja ska vara hemma med barnen själva.


             

Av Anna - 22 december 2011 22:39

Får nog börja med att maken gick till doktorn dagen efter. Han är bättre nu  . Igår blev det en runda till Väla. Gick snabbt och smidigt eftersom barnen var på dagis. Vi fixade dom sista julklapparna och glögg till julafton. Var inne en runda på ikea med. Fattar inte varför vi alltid kommer hem med massa saker därifrån som vi egentligen inte skulle köpa hahaha,


Efter det var de hem en snabb runda innan vi skulle hämta barnen. Deras sista dag på dagis så allt skulle med hem. När vi kom hem så sprang ja snabbt ner till apoteket då ja hade glömt att hämta ut en sak ja beställt. Efter det så gjorde vi ischoklad här hemma. Nicole tyckte det var spännande. Stod helt stilla och tittade på. Gott blev det med trots ja inte gillar det så mycket iallafall inte sån man köper  klar.


Imorgon ska det fortsättas städas här hemma och sen ska det tvättas med sen kan man ta det någonlunda lugnt.


Nu ska ja dock lägga mig. Trött som fan.  

Av Anna - 19 december 2011 21:43

Dagen började bra men just nu är ja inte så glad. Jonas surar för han inte får ta mitt pencilin som är kvar. Där är för 2 dagar till. Ja vet att man ska äta hela kuren men min mage fixar inte mer och ja känner mig frisk i halsen nu. Ja kan ju själv tycka att han kan gå till doktorn. Han bara gissar på vad han har.


Det är såna här löjliga bråk vi kan ha. Är man så sjuk så går man till doktorn. Ja har till och med erbjudit att ringa dit i morgon men det skulle ja inte enligt honom.


Ja har iallafall köpt en bröllopspresent till honom idag. Nej nu får ja sluta skriva för han kallar på mig hela tiden. Vill inte att Nicole ska vakna och Corre måste ja få i säng. Hon vill ju inte lägga sig om inte ja gör det. 

Av Anna - 18 december 2011 22:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 18 december 2011 22:16

Bara tre dagar kvar nu. Sen är det vår bröllopsdag. Inget speciellt inplanerat den dagen. Kommer ha fullt upp ändå. Ska se om ja hittar nån present imorgon i stan. Tänkte åka in en snabb runda. Beror lite på hur Corre mår. Nu ikväll har hon varit ganska pigg och febern ligger bara på  38 nu. Men som sagt får se hur det blir imorgon. Hon ska iallafall inte till dagis. Vilket hon är glad för  . Det är ju roligare att vara med sin mamma.


En person blev nog lite sur över vad ja skrev i mitt förra inlägg men det är så ja känner för mina föräldrar. Var glad att ja inte skriver ut vad som hänt mig under min uppväxt istället och vad dom gjort. Ja har förlåtit men glömmer aldrig. Ja kan bara se till att detta inte görs mot mina barn. Hur dåligt ja än mår så skulle ja aldrig göra mina barn illa på det settet som gjort mots mig. Du om nån borde ju förstå hur ja känner. Ja skulle nog lätt kunna säga att ja haft det värst av mina syskon fast dom har ju inte haft det lätt dom heller. Dom ältar inte gammalt som ja gör hahaha. Nej nog om detta. Nån dag kommer ja väl skriva om vad som hänt men det kommer bli ett låst inlägg och bara vissa kommer kunna läsa det.


Förresten dessa fina pepparkakorna har ungarna och ja gjort på dagis när vi var där på pepparkaksbak  


  En på dagis har gjort dom fina medans vi bakade dom.


Detta fina godiset fick Roxy häromdagen. Hundvänlig kaka. Hon verkade gilla det så ja kommer köpa fler sen.


  Nej nu ska ja sova. Jonas ska upp tidigt imorgon på kurs med jobbet och det betyder att ja får lämna Nicole på dagis. 

Av Anna - 16 december 2011 23:26

Denna dagen har varit konstig. Vaknade tidigt i morse. Låg och drog mig länge. Gick upp och klädde på ungarna. Plockade lite här hemma och sen gick ja och vilade.


Telefonen ringer. Då är det dagis. Corre har hög feber och är hängig. Gick och hämtade ungarna. Bäddade ner corre när vi kom hem. hon somnade ganska snabbt. Ja och nicole roade oss med att äta massa clementiner. Sen lagom till jonas skulle komma hem så vaknade hon. Fick lite medicin. Lovade henne att vi skulle gå ner till affären och köpa hennes favoritglass men skulle först bara in på internetbanken och kolla saldot. precis när ja loggat in så säger hon att hon kan inte andas och spyr ner jonas. Hon låg ju på ryggen när hon började må illa  . stackars liten.


När ja sen kollar på datan så ser ja nått väldigt konstigt. Det står God Jul och sen en större summa pengar. Ja fattar inget. Ringer till banken för att se vilken bank pengarna satts in på men dom har stängt för dagen. Ringer rundor och  slut fick ja tag på pappa. Frågar om han gett ut mitt kontonummer till någon och det hade han visst gjort. Så imorgon får ja ringa och tacka personen i fråga. Vill inte men måste.


Häromdagen var ju jonas mormor och morfar här. Vi fick massa julsaker. Älskade nästan alltihopa faktiskt. Bara en grej som vi inte var överförtjusta i. Men allt annat står framme. Jonas gnällde senare på kvällen om att det var för mycket julsaker framme men ja och barnen gillar det. Corre hade ritat en teckning till dom. Jonas mormor och morfar är helt underbara precis som hans föräldrar. Tänk om alla kunde ha såna svärföräldrar och mormor och morfar. Mina föräldrar får man ju skämmas över. Okej pappa hör av sig mer nu men mamma är katastrof och hon är inte mitt problem längre. Hon kan såra mig hur mycket som helst men inte mina barn. Det har ja satt stopp för.


Imorgon blir det nog baka pepparkakor.

  


Mina favorit pepparkakor är faktiskt

Broby pepparkakor. hoppas ja hittar nån burk här i Hbg.

 

Av Anna - 12 december 2011 20:59

Nu ikväll har vi bakat pepparkakor med barnen. Corre satt och tjatade hela tiden om att hon skulle äta degen. Blev bara en plåt. Men imorgon ska det bakas mer om ja orkar. Idag har ja legat hela dagen. Magen mår ju inte alls bra.


Imorgon är det luciafirande på dagis. Nicoles första  . Precis fixat med kameran så nu är den färdig för att ta massa foton imorgon. Blir tidigt i säng ikväll.


Har massa fundringar över julen just nu. Ja och jonas satt och snackade innan. Kommer knappt ihåg vad vi köpt till barnen i julklappar. nej nu blir det tv ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards