Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 25 juli 2011 17:55

Har varit en ganska lugn dag. Varit mycket oro i kroppen. Min syster är tillbaka hemma i Oslo igen. Ja är så glad att hon var hemma hos oss när det hände. Har messat och snackat med henne i helgen och om en stund ska ja ringa henne. Hon fyller ju 25 år idag  .


Har sagt detta innan men ja har världens bästa svärföräldrar. Corre ville ju följa med nu ikväll och kolla när Jonas skulle spela hockey men ja vill inte följa med. Ringde och frågade svärfar om han kunde gå dit med barnen och han sa ja. Han har ett hjärta av guld som ställer upp så mycket. Svärmor också så klart.


Är trött på detta vädret nu. Vill ha sol så vi kan vara ute. Vi skulle åkt till halmstad nu i veckan men det blir inte av. Vi drar till busfabriken istället.


Ja har gjort hemmagjordglass idag. Får se sen om den är godkänd. Smakade gott iallafall innan ja satte in den i frysen.


Ska passa på att kolla på true blood nu...


 

Av Anna - 21 juli 2011 21:16

Nu var det ett tag igen sen ja skrev. Har hänt en hel del.



Barnen har ju sommarlov och jonas har äntligen semester. Vi har varit på 40 årskalas i malmö och barnen har varit hos farmor och farfar.


Min syster och hennes man har varit här. Blev en tur över till Danmark med dom. Nicole var dock inte i form den dagen.


Mamma Lena har varit på besök. Saknat henne jättemycket. Saknar syster Icka med. Henne får ja dock träffa imorgon  .


Är i fullt krig med en granne i huset. Han har anklagat Roxy för att yla hela dagarna. Vilket inte är sant. Jonas ringde idag när han stod och väntade på bussen och sa säg till Roxy att vara tyst. ja skrattade och sa du hon ligger här bredvid mig snällt och tuggar på sitt tuggben. Så det är inte hon du hör. Alltså är det inte bara vår hund som låter. Undrar vilken den andra kan vara. Roxy ska ju inte få skit för vad nån annans hund gör. Gubbjävlen hotade ju mig förra veckan. Man kan nog inte tro på detta men ja var helt lugn och sa till honom att det var moget av han att hota mig när mina barn står i hissen. Hade inte ungarna varit med så hade det nog inte slutat med att ja åkt upp. ja riktigt kokade av ilska. Men ja behöll lugnet för barnens skull.



Nog om det nu. Nästa vecka hoppas ja på bättre väder så vi kan åka iväg en runda. Man vill ju hitta på saker med barnen nu när dom har sommarlov. Vi ska åka till Tosselilla är det bestämt och en runda till Halmstad med. Sen är det ju dags för hbgfestivalen. Känns som det blir mycket karuseller i år   .



Sen måste ja ta upp en sak till. Ja blir så arg när man får höra att folk snackar så mycket skit i min gamla hemstad och att man trycker ner folk som redan har det jobbigt. Har ni inget liv eller???? Måste man förstöra för andra.


Ja är glad att ja flyttade därifrån. Glad att ja har en underbar familj och svärföräldrar. Att ja träffat nya människor här. Att Roxy finns hos oss. Det har ja ju Helene att tacka för plus Carola. Vem kunde ana att ja skulle tycka det var så kul med hundar. Roxy och barnen är ju mitt allt  .


Nu ska ja och Roxy mysa som vanligt. På kvällen behöver ja ju inte dela med mig av henne till barnen hahaha. Kan ju lätt bli syskonbråk om Roxy på dagarna när dom ska mysa med henne.


      Mina tre  

Ovido - Quiz & Flashcards