Alla inlägg den 1 november 2010

Av Anna - 1 november 2010 21:59

Vi har just nu en väldigt trotsig liten tjej som inte vill sova utan ska lyssna på Ensom med Medina. Både ja och Jonas är skittrötta efter helgen vi haft. I lördags storstäda vi hela lägenheten och det gick smidigt trots med två småbarn. På söndagen hade vi bestämt att vi skulle gå upp tidigt för att sticka till jorbodalen och ta med benson. Men ja låg på soffan natten mellan lördagen och söndagen för ja behövde sova i lugn och ro. Gullig make man har som gick med på det. Men det blev ingen lugn sömn. För halv 2 kom corre ut till mig och skulle sova sa hon. Sova var det ja. Men inte det. Först skulle hon ha välling vilket hon inte ätit på flera månader. Gick upp och gjorde det. Somnade om. Då väcker hon mig igen och ska kolla på tve. Då är ja inte glad. Visar sig att dom sände mitt i natten på disney channel. Så hon fick kolla lite på det pch ja hoppas att hon somnar. Ja gjorde det iallafall. En kvart efter ja somnat blir ja väckt. Då ska hon in på sitt rum. Ja blir jätte arg för ja vill sova. Men ja följer med snällt in på rummet. Så höll hon på till halv 5 på morgon och då fick ja nog. Skickar in henne till jonas. med en bok. sen gick ja och la mig igen. Men när ja sovit en halv timme så kommer jonas in och ger mig Nicole. Kul säger ja bara. Hon vill inte heller sova utan snackar i sin säng och det orkade han visst inte lyssna på. Ja väntar en timme och sen går ja in och lägger henne hos honom. Sen 2 timmar senare är familjen uppe och ja är dötrött. Vi kom inte iväg förens efter middag eftersom ja helt enkelt inte orkade att gå upp och göra vid mig.


Men dagen blev trevlig ändå. Hade med oss lite fika och sen när vi kom hem på kvällen somnade både ja och Corre vid 20 tiden. Nicole somnade när vi gick till Jordbodalen och sov hela tiden vi var där.


                

Ovido - Quiz & Flashcards