Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Från ena dagen till den andra...

Av Anna - 2 maj 2010 22:55

Idag har det varit kaos här hemma. Corre har inte alls velat lyda mig utan löpt amok här hemma. Ja gav upp efter 2 timmar och lät henne göra vad hon ville. Vilket egentligen var en dum idé. Det såg ut som ett bombnedslag när Jonas kom hem. Han var ju inte glad precis och inte ja heller efter ja berättat hur hon hade varit idag. Nicole den stackaren hade knappt fått sova nått. Corre väckte henne hela tiden. Måste säga att det är skönt att Jonas är den bestämde föräldern av oss två. Ja är så svag när det gäller barnen. Ja vill liksom inte säga ifrån för ja är rädd att Corre ska börja gråta. Ja vet att det är löjligt men på tanke vilken barndom ja haft så är det inte konstigt. Ja vill ju göra tvärtom än vad mina föräldrar gjorde med mig. Psykisk och fysisk misshandel kommer man ingen värt med. Men ja borde faktiskt vara lite hårdare och säga ifrån mer och inte ge mig så fort hon sätter igång med tårarna...




Lite kläder ja handlat. En ny Tunika/klänning till corre. Hon älskar Bamse och lille skutt nämligen  

  


Jonas gillade denna ryggsäcken till Corre eftersom hon gillar filmen. Ett riktigt kap för 1 kr hahaha.


Vår fina dopklänning med skor och mössa  

       


Nej nu kallar sängen. Kommer ju en dag imorgon med...

 
 
Linda

Linda

2 maj 2010 23:16

Hej.

Snälla kan du ta dig tid och rösta på fyra body/pyjamas jag designat. Det tar inte lång tid alls, bara några sekunder. Skulle vara så snällt om du kunde göra det :) Ska bli mamma i slutet på maj och detta gör att jag har möjlighet att vinna tre månaders blöjförbrukning.

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=238506

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=243023

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=242255

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=237867

Idag (2 maj) är även sista tävlingsdagen. Hoppas du kunde ta dig tid några sekunder, TUSEN TACK I SÅDANA FALL, varje röst är guldvärd!

http://lindahk.blogg.se

 
Ingen bild

anonym

3 maj 2010 09:11

Jag tror att du ska tänka på att du ibland själper än att hjälpa ditt barn genom att inte säga till. Man väljer hur man ska säga till.Jag vet att det förväntas en massa pedagogik bland oss mammor. Men i själva verkligheten är vi inga robotar. Jag säger bara. Fostra nu och inte sen. Då kan det bli hur galet som helst. Det e för corres skull du måste säga till.
Det som hände dig som barn....det var då
Det som är nu....lev efter det!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 oktober 2013 23:21

Här händer det saker. Pratat med polisen 3 gånger ikväll. Känns väl ok.   Annars har det varit lugnt här idag. Vi har bakat med barnen. Det blev kanelbullar och pepparkakor. Barnen fick dekorera pepparkakorna själv. Nicole åt mest kristyren än at...

Av Anna - 27 oktober 2013 08:45


Nu börjar det kännas mer att ja inte sover ordentligt. Fredags var ja så irriterad när vi var och storhandlade. Inte nog med det så hade ja ont i magen som bara den. Känner mig stressad hela tiden. Igår turade vi med båtarna. Var meningen att vi s...

Av Anna - 24 oktober 2013 22:07

Haft en konstig dag idag. Insett att ja äntligen kommer sova ordentligt snart. Ingen mer trötthet. Får hoppas att det blir så nu. Inget kul när kroppen går på högvarv hela tiden. Fick namnet på min nya läkare idag. Dock redan glömt det. Får hoppas...

Av Anna - 23 oktober 2013 22:31


I helgen har vi bestämt att vi ska åka till busfabriken och baka. Nicole frågar hela tiden om det är idag vi ska till busfabriken. Så nu räknar hon och corre ner dagarna. Nästa vecka är det ju höstlov och då hoppas ja på att ja har massa energi at...

Av Anna - 22 oktober 2013 22:25

Har haft ett uppehåll från bloggen ett tag. Haft massa annat att tänka på. Börjar äntligen bli frisk. Varit i Ullared med Linda och Jackie. Var skönt att komma hemifrån. Sen har vi haft massa besök här hemma. Nu i helgen har min moster vari...

Ovido - Quiz & Flashcards