Alla inlägg den 8 december 2011

Av Anna - 8 december 2011 18:44

Igår fyllde ja år. Dagen började med att ja knappt kunde ta mig upp. Nicole kom med en present. Orkade inte öppna den så ungarna hjälpte till. Var en present från the Body Shop som min man och Phille hade köpt till mig. Gulligt av Phille att köpa present till mig med. Klädde på barnen och sen gick Jonas till dagis med dom. Sa att ja måste gå till doktorn idag och det tyckte han var en bra idé.


Ja ringde lite efter kl 8 på morgonen. Tog lång tid att komma fram fast ja var på plast 2 i kön när ja ringde. Under tiden så kändes det som ja somnade till hela tiden. När ja väl kom fram så fick ja en tid på eftermiddagen vilket ja tyckte var oki. Gick upp och tog några alvedon och sen gick ja och la mig igen. Tog en snabb dusch sen när ja vaknade igen.


Trots att Vc ligger precis runt hörnan så var ja helt slut när ja kom fram. Kunde knappt andas. Fick komma till direkt. Massa prover togs och sen fick ja träffa doktorn. Först trodde dom att ja hade fått kyssjukan och frågade mig om ja haft det innan ja bara nej. Fick ta ett test till för att utesluta det och det var det inte. Trots ja var så svullen i halsen. Det visade sig sen att det var en rejäl bakteriinfektion i halsen. Fick stark pencillin och luftvidgande för andningen. Ja var lite paff när dom tog tempen på mig där att ja nästan hade 40 grader och när ja tog den hemma hade ja ju bara 38,4.


Jonas var gullig och hämtade barnen från dagis och hämtade ut min medicin med när han hade slutat. Han fixade middagen med. Ja var totalt utslagen igår och likadan idag.


  

Min mage har tagit mycket stryk redan. Ja vet att man inte ska äta pencillin när man har en sån sjukdom men vad ska man göra. Ja kan ju hoppas att magen inte blir sämre än vad den är. Idag har ja bara legat dubbelvikt av smärta och illamånde.

Nu är det bara ja och corre hemma. Jonas är och hälsar på sin mamma på sjukhuset. Hon operades igår ju. Nicole är också med.


Nu vill ja bli frisk så vi kan baka här hemma. Massa lussekatter och peppakakor  . Saffran är ju så billig i år att man kanske borde hamstra på sig lite. Älskar ju att ha det till fisk och kycklingrätter.


 

Ovido - Quiz & Flashcards