Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Att ja orkade...

Av Anna - 19 maj 2010 14:24

Mår rikigt dåligt idag och gjorde det igår med. Ja och Jonas var ute på Väla för att fixa till dopet. Ja klagade på att ja hade värk i kroppen och var varm. Svetten rann av mig. Jonas tyckte med att ja var varm. Hittade lite kläder till barnen. Vi letade efter klänning till Nicole som hon ska ha på sig på dopet.


      


Hittade en klänning till Nicole men den får ni inte se nu. Jonas har bestämt hur det ska se ut på borden. Ja lät honom bestämma eftersom vi sa att vi skulle dela upp det istället. Hade ju möte på morgonen om hur vi ska få det bättre. Detta var en sak som kom upp. Vi hittade doppresenterna till Nicoles faddrar med. Det var slut på Väla men vi kollade sen i stan. Så nu har vi den ena presenten och den andra är hembeställd.


Vi skynda oss hem efter det. Sen kom mina svärföräldrar med Corre. Andy hade hämtat henne på dagis innan på dagen. Mådde fortfarande inte bra. men vi skulle iväg och storhandla med Björn. Corre stannade hemma med farmor och Ncole. Gick snabbt och smidigt tyckte ja. Efter dom hade gått så packade vi upp allt och sen gick ja in och la mig. Var grymt trött. Kollade på lite tv en stund och Jonas kollade hockey. Sen när ja skulle resa mig upp så högg det till i ryggen. Tog mobilen och ringde Jonas. Ville inte skrika att han skulle komma så Corre vaknade. Han kommer och ja bara sitter och skakar. Han hjälpte mig upp och sen hämta vi tempen och alvedon. Det visar sig att ja har 39.4 i feber. Ja bara jippi ja tyckte väl att ja var varm men ändå frös.


Var meningen att ja skulle hämta Corre på dagis idag men eftersom ja fortfarande har hög feber så fick hon lov att vara där tills Jonas slutar jobba. Nicole har varit supersnäll som vanligt hela dagen. Nu ska vi vila lite till. Var egentligen bara uppe för att hämta mat till henne och vatten till mig själv.


Vill att Jonas ska komma hem nu. ja saknar han faktiskt. han var så snäll igår kväll mot mig när han förstod att ja verkligen var sjuk...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 oktober 2013 23:21

Här händer det saker. Pratat med polisen 3 gånger ikväll. Känns väl ok.   Annars har det varit lugnt här idag. Vi har bakat med barnen. Det blev kanelbullar och pepparkakor. Barnen fick dekorera pepparkakorna själv. Nicole åt mest kristyren än at...

Av Anna - 27 oktober 2013 08:45


Nu börjar det kännas mer att ja inte sover ordentligt. Fredags var ja så irriterad när vi var och storhandlade. Inte nog med det så hade ja ont i magen som bara den. Känner mig stressad hela tiden. Igår turade vi med båtarna. Var meningen att vi s...

Av Anna - 24 oktober 2013 22:07

Haft en konstig dag idag. Insett att ja äntligen kommer sova ordentligt snart. Ingen mer trötthet. Får hoppas att det blir så nu. Inget kul när kroppen går på högvarv hela tiden. Fick namnet på min nya läkare idag. Dock redan glömt det. Får hoppas...

Av Anna - 23 oktober 2013 22:31


I helgen har vi bestämt att vi ska åka till busfabriken och baka. Nicole frågar hela tiden om det är idag vi ska till busfabriken. Så nu räknar hon och corre ner dagarna. Nästa vecka är det ju höstlov och då hoppas ja på att ja har massa energi at...

Av Anna - 22 oktober 2013 22:25

Har haft ett uppehåll från bloggen ett tag. Haft massa annat att tänka på. Börjar äntligen bli frisk. Varit i Ullared med Linda och Jackie. Var skönt att komma hemifrån. Sen har vi haft massa besök här hemma. Nu i helgen har min moster vari...

Ovido - Quiz & Flashcards