Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 17 maj 2010 20:19

Ja är grymt förkyld. Skit jobbigt är det. Kan inte andas genom näsan alls. Ja tror det är förkylning men ja är inte säker för det kan vara allergi med.


Varit på dopsamtall idag. Vi ska visst ha vårt samtidigt med en annan familj. Känns lite konstigt. Ja är ändå glad att ja slipper göra så mycket i kyrkan. Jonas ska läsa en bön och det enda ja ska göra är att hålla dopljuset. Andy var med idag. Cornelia är så glad för honom och det märks. Imorgon ska han hämta henne på dagis. Ja och Jonas ska åka ut till Väla en runda och fixa grejer till dopet. Lite småsaker som saknas. Måste hitta en klänning till Nicole som hon kan ha efter dopet.


Innan dess så ska vi ha besök så vi kommer sticka efter hon varit här hemma. Vi har storstädat här idag. Ja har strykt all tvätt och dammsugat och Jonas gjort rent på toan. Brukar dela upp det när vi storstädar här hemma....

Nu ska ja hänga upp tvätten och sen krypa ner under täcket. Är så trött idag. Blir så när man är van vid att sova mycket....


Av Anna - 15 maj 2010 21:01

kan inte låta bli att vara det. Vår granne ska ju flytta. Det är så typiskt att när man hittar en sån bra granne så ska hon flytta. Folk i detta huset gillar ja inte nått nämnvärt men det har sina anledningar. Ta typ dom som bor under oss. En ensamstående mamma med en jävligt dryg unge. Varje gång man går ut så ser man hon sittande i fönstret och musiken är på hög volym. Det är sån typisk fjortismusik. Ja har sagt en dag kommer hon säkert ramla ut och då kommer ja vara där och skratta. Ungen är så jävla dryg. Sen dom som bor ovanför oss börja banka i sitt golv ett par gånger i början när vi hade fått Nicole och hon skrek. Sen några andra idioter i huset som är rädda för vår grannes hund. Seriöst det är för fan en dvärgpinscher och är världens snällaste hund.


Har börjat störa mig på dom längst ner med för en dag när ja kom hem så kom det en kille utkörandes från lägenheten med sin moppe. Alltså sen när kör man in sånt i sin lägenhet???? Ja längtar tills vi får en ny lägenhet.


Ska snart kolla på mina serier hade ja tänkt mig. Har legat större delen av dagen. ja är så förkyld och har grymt ont i halsen än. Men först ska ja gå och hämta lite av min nya favoritmat....

så jävla god...  

Av Anna - 14 maj 2010 22:25

Idag har varit en jobbig dag. Har sprungit fram och tillbaka hela tiden. Corre skulle använda båda datorena. Sen har hon varit skit trotsig. Hållt på mot Nicole hela tiden. Nicole har kanppt fått sova idag. När vi skulle sova middag så fick Nicole absolut inte ligga bredvid mig utan det skulle hon göra. Det slutade med att ja fick ha Nicole i min famn sovande. Det har varit en väldigt påfrestande dag minst sagt när hon testar en. Men ja har sett till att hon haft fullt upp. Hon slocknade ganska snabbt ikväll hahaha.


Nu ska ja strax lägga mig. Är med trött och inte riktigt kry. Både förkyld och har ont i halsen som bara den. Märkte det innan idag att ja hade ont i halsen och problem att svälja....... Näää nu pallar ja inte skriva mer...

Av Anna - 12 maj 2010 22:05

Har feber. Ingen höjdare. Corre har smittat mig med nått. Hon är feberfri idag och varit igång hela dagen. Jonas var iväg och jobbade ett par timmar innan idag. Blev faktiskt glad när han kom hem. Ja måste nog vänja mig vid att vara själv med barnen. Man är så van vid att han alltid är hemma annars. Corre är ju inte alls på dagis denna veckan. Dom är iväg på läger och corre är inte gammal nog att följa med. Imorgon ska Corre vara hos farmor. Skönt att hon kunde ta henne. Mamma ska nog komma hit i veckan men man vet ju aldrig. Hon är ju bra på att säga att hon ska komma och sen inte dyka upp.


Fan alltså ja svettas som en gris just nu. Dörren är fullt uppe men det känns inte så svalt härinne...

Sitter och kollar på gamla kort på corre. Tänk vad tiden har gått fort...


    

Av Anna - 11 maj 2010 15:13

Allt har flytit på bra idag. Iallafall för en gångs skull. Det gick bra på bvc. Nicole hon ökar fint i vikt. Får se om ja ringer svärmor och berättar sen om hur det gått idag. Egentligen är det skönt att kunna prata med henne. Snackade med henne igår ett bra tag. Ja vet inte men hon är liksom lätt att prata med. Nästa vecka ska ja söka hjälp har vi bestämt. Jonas följer med mig. Ja behöver hans stöd för nu vill ja inte må dåligt längre. Sen behöver ja och Jonas med reda ut våra problem.


Ska strax springa ner i tvättstugan. Har sjukt mycket tvätt. Under tiden ska Jonas laga middag. Idag är ja på G känns det som. Fixat massa saker. Varit på bibblan tex och fixat lånekort till Corre. Sen var vi i stan en runda och handlade och lånade böcker. Dom hade inte Bamseböcker på bibblan här nämligen. Nu ligger Corre och sover en stund. Hon har ju också haft fullt upp idag. Nej nu måste ja gå ner till tvätten... Sen tack för kommentaren till förra inlägget  .


Alltid lika glad vår lilla Nicole  

  

Av Anna - 11 maj 2010 10:26

Kommer allt bli bättre snart. Vi var på möte i morse. Det gick bra tycker ja. Fick lite sagt. Hon kommer hem till oss nästa vecka istället. Men då är Corre på dagis. Det passar bättre. Corre ville ju ha uppmärksamhet hela tiden och ja blev lite distraherad. Men nu är det små steg som ska tas så ja kan hitta tillbaka till mitt glada jag igen. Ja får min remiss idag med. Sen är det upp till mig att söka hjälp.


Just nu sitter corre hos mig och sjunger. Ska snart sticka till bvc. Nicole ska få sina första spruta. Men innan dess ska vi till bibblan och efter bvc ska vi in till stan...

Så nu kan ja inte skriva mer. Skriver mer sen senare idag.

Av Anna - 10 maj 2010 18:31

Vissa kan ju inte hålla sig till sanningen så är det bara. Jaja jag vet ju hur det ligger till och vad som hände och corre med. Igår kväll ringde telefonen hela tiden kändes det som. Min bästa vän ringde först och det var skönt att snacka av sig hos honom lite. Glad att ja snart får träffa han. Pappa ringde med igår. Lite konstigt faktiskt för han är inte den som bara ringer sådär utan anledning. Men han ville bara kolla hur det var med mig och barnen och hur det gick för Jonas. Som ja har skrivit innan så saknar ja min pappa jättemycket. Mamma med men inte på samma sätt. Ibland önskar ja att mamma hade varit mer som min svärmor. Hon kan man snacka med om allt känns det som och hon är bara snäll rakt igenom. Ja vet att ja borde sagt som det var om depressionen innan för henne men det känns som att det blir fel på nått sett när hans föräldrar får veta mer än vad mina egna. Alltså svårt att förklara.


Sen att ja och Jonas ryker ihop är nog inget ja ska skriva mer om här. Han har ju läst förra inlägget och vi har diskuterat vad som hände. När man tappar humöret så kan det gå hett till så är det bara. Men Corre borde inte se sånt. Hon är väldigt överbeskyddande när det gäller mig. Så ska det inte vara.


Corre har varit hos doktorn idag. Gick bra. Hon är så duktig. Hon var på bvc också och det gick bra med. Imorgon ska vi dit med Nicole. Hon ska vaccineras för första gången.

Nu ska ja ta upp Nicole ur badet. Hon och Jonas och Corre badar. Ja badade först eftersom vi får ju inte plats alla i badkaret hahaha.

Av Anna - 4 maj 2010 22:06

Alltså vilken dag ja haft idag. Allt började bra. Jonas kom ut och la Nicole hos mig på morgonen medans han och Corre badade. Sen klädde ja på henne. Hon hade sina nya jeans och mimmi tröja idag. Hon var så fin. Sen gick han och lämna henne på dagis och ja låg och mös lite med Niocle. Sen när han kom tillbaka hem igen så tog han Nicole och ja sov en stund till. Hade ställt alarmet på klockan så ja inte skulle försova mig. Vaknar när klockan ringer och samtidigt ringer telefonen. Jonas frågar mig om ja tar det ja bara nej ja pallar inte gå upp nu direkt. Så precis när han svarar så slutar det ringa. han säger bara att det var privat nummer. Kollar min mobil och då har det ringt på den med men ja har haft den på ljudlös. Tänker det ringer väl igen om det är viktigt och sätter på ljudet. Precis innan ja ska hoppa ner i badet så ringer det på hemtelefonen igen och då är det hon från bvc. Ja bara vad är det nu. Då visar det sig att det inte är så lätt att få hjälp i denna staden. Det är ju meningen att ja ska gå till nån nu när ja är har min förlossningsdepression. Hon hade skickat remiss och allt och då vill det där stället ja ska gå till att ja ska söka till psykakuten...

Ja bara varför det... Jo bara för ja ska kunna få en remiss dit till där ja skulle gå. Hur sjukt är inte det... Dom vill alltså att ja ska söka dit för att dom sen ska slussa vidare mig till rätt ställe. Alltså ja tycker det är så jävla dålig stil. Enda anledningen varför ja gått med på att snacka med nån överhuvudtaget är för Jonas skull.... Det hela slutar med att hon ska försöka hitta nån annan lösning.


Ja gör iallafall mig iordning och sen sticker vi till stan. ja ska ju på efterkontroll på mvc. Gick hur bra som helst. Dock så har det blivit ett misstag som begåtts men det är inte hela världen eller ja det återstå att se. Innan vi gick dit så var vi och köpte en vit t-shirt till Corre. Tack för tipset Denice  men det blev att vi köpte den på HM istället. Var billigast där nämligen. Corre fick en sån här med idag.

  

Hon ramlade nämligen utanför HM och ja fick dåligt samvete för det var ja som råkade fälla henne. Så kan det gå när man springer överallt...


Efter vi varit på mvc så stack vi till Ica och handlade lite och sen stack vi hem. Ja såg Jackie Ferm idag utanför apoteket. Alltså gud vad söt hon är. För er som inte vet vem hon är så vann hon paradise hotel och sen kommer hon från min hemstad. Gullig tjej som varit tillsammans med en gammal klasskompis till mig. Tänk vad världen är liten.


Nu sover hela familjen och det borde ja med gör snart. Måste bara lägga fram kläder till Cornelia inför imorgon. Jonas får ju inte göra det för då blir det katastrof...Hahaha



Ovido - Quiz & Flashcards