Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Anna - 3 mars 2009 20:40

pratat med "pittbullen". Mycket givande samtal. Han vet ju att ja mår dåligt just nu. Bra att ha såna vänner som stöd. Saknar D just nu. Inte snackat med han sen i söndags. Får nog ringa honom imorgon innan ja sticker hemifrån. Så ja är på någonlunda humör när ja ska lämna Corre. Alla som har hört av sig idag har hållt med att det är så dålig stil av han att sura för en sån sak. Ja har ju sagt som det varit. Har inte gått ingående med vad som sagts för det är ju mellan oss. Fick höra idag att ja ska inte låta denna personen köra över mig så där och sätta hårt mot hårt. Men dom vet ju inte mina planer. Så dum är ja inte att ja berättar det för folk. Eller ja gör det med 2 personer som ja vet håller tyst och skulle göra vad som helst för mig.


Är lite orolig för imorgon. Inte bara för ja ska till sjukan utan för Cornelia med. Det är ju inget kul att lämna henne till Jonas precis särskilt inte när han beter sig som han gör just nu.


Nej nu ska ja krypa ner hos Corre igen. Måste först ta mina mediciner sen ska ja mysa med henne. Kommer sakna henne sjukt mycket när hon är hos han. Tur att han inte bor själv för då hade ja mått sjukt dåligt pga det. Nu finns ju farmor och farfar där med. Det är ju en trygghet.



Av Anna - 3 mars 2009 14:52

I lördags hade ja lite små ont i magen. På söndagen var det värre. Åkte ner och hämtade Corre hos Jonas. Trodde ett tag att ja skulle svimma pga smärtan. Höll dock fasaden uppe. Sa bara att ja hade lite ont i magen. Sanningen var att ja skulle kunna börja gråta när som för ja hade så ont. Pappa kom och hämtade oss på stationen som tur var. Stack snabbt och handlade och sen stack vi hem. Pratade på med D när ja kom hem. Behövdes kan ja säga. Särskilt när ja flippade ut på honom i lördags. Han är van så han tar inte åt sig ändå. Han vet ju hur ja funkar och känner mig innan och utantill. Snackade lite med "pittbullen" igår med. Han fick mig på lite bättre humör när ja var hos Jonas.

Igår låg ja bara hela dagen. Var bara uppe när Corre skulle ha mat och byta blöja. Hon var ju vid mig hela tiden ändå. Satt på golvet eller så var hon i sängen hos mig. Så snäll var hon igår.


Snackade med mamma igår med. Var ju tvungen och uppdatera henne om mitt hälsotillstånd nu. Planerad med en helg snart som vi ska sticka och köpa en ny säng. Hon behöver ju sova i en egen säng och inte hos mig. Hon börja bli för gammal för spjälsängen med, Diskuterade lite det med Sabina idag om vad hon tyckte. Hon kan ju det där med barn ju.

Ringde henne efter ja hade snackat med mina läkare i morse. Ska börja med nån ny medicin och sen fick ja en akut tid imorgon.


Jonas ska ta henne imorgon.Va fan du sköter ju ändå inte ditt sk jobb. Det värsta är att ja var så stolt innan att han gick till sitt jobb och skötte det men nu vet i fan om ja är det. Det roliga är att ja har ett mess kvar där han själv skrivit på fyllan att han inte bryr sig så mycket om det. Så han har inget att komma med att han inte sagt det. Kanske låter som ja är arg på honom men det är ja inte. Bara besviken. Att man ska behöva tjata om att han ska ta sin dotter. Trött på det. Särskilt när ja mår så pass dåligt. Dom orden Corre hörde mig säga om honom i morse hoppas ja aldrig hon behöver höra igen. Fan vad sur ja blev. Han surade mot mig så inte så konstigt att man blir sur. Hatar när han är sån. Tycker bättre om när han är snäll.


Pappa var här i morse med med mera piller. Snällt att han ger mig farfars gamla smärtstillande piller. Pappa skulle ju aldrig själv ta dom. Det är ju för starka saker enligt honom. Han fick ju sånt själv när han låg på sjukhuset och ja skrattade ganska rejält när ja var och hälsa på honom då. Han var ju så väck. Fick hela kartongen av honom. Det delades ju upp när farfar gick bort. Alla såna piller. Men ja har ju användet det mesta haha.


Nej nu ska ja mysa med Corre lite. Men först måste ja ta medicinen. Har nog snart tagit för mycket. Men ja är klar i huvudet för alla ni som undrar... Så illa är det inte nämligen...


Ovido - Quiz & Flashcards