Alla inlägg den 5 december 2008

Av Anna - 5 december 2008 17:30

inte mer. Corre bara plockar fram allt igen. Men vardagsrummet ser någonlunda bra ut och toan men i köket har hon dragit ut allt igen. Hon är helt makalös. När man sprayat köksspray ska hon vara där med sina små händer och smak. Blir lite arg på henne. Man ska ju inte smaka på sånt. Precis badat henne och nu ska ja fixa välling och sen vänta på att en maskin tvätt ska bli klar. Gud så kul man har då en fredagskväll. Hoppas ja sover bättre i natt. Nej nu får ja väl ta henne. Hon har hittat en tejprulle och sitter och drar ut allt...

Av Anna - 5 december 2008 15:37

Man skulle tro att ja går på droger just nu. Vilket ja inte gör. Har så mycket energi. Precis skrubbat badkaret och diskat allt och hunnit dammsuga nästan överallt. Corre är så snäll som plockar ut allt igen. Men varför bli arg. Det är ju del av hennes utveckling. Just sitter hon på golvet och äter majskrokar. Måste distrahera henne lite. Nej nu ska ja fortsätta. Ska hinna bada henne med sen. Hon är ju så rolig att hon börjat leka med vällingflaskan så hon har välling på sig. Luktar inte så gott..

Av Anna - 5 december 2008 13:50

Att folk ska behöva sitta 4 timmar på barnakuten är fan inte acceptabelt. Sen bara skicka hem dom som inget är fel. Lovade att på måndag om han är dålig fortfarande så åker vi in igen och ja följer med. Ja tänker inte ge mig. Vet att det inte är mitt barn men nästan inpå. Hade detta gällt Corre och hon hade varit så dålig så hade ja vänt upp och ner på sjukhuset. Vet att hennes pappa med hade gjort det.


Fick precis veta att vi ska ha besök här imorgon. Inte bara Jonas som kommer. Mamma kommer in en runda. Ska ju välja ut present till mig själv då. Sen ska ja köpa min pyjamas från corre:). Ska köpa hem lite fika imorgon så vi har nått att tugga på när dom kommer. Undrar hur corre kommer reagera på en sån liten bebis. Dom ska ju inte stanna länge men nått får man ju bjuda på. Hoppas dom gillar presenterna vi köpt med. nej nu får ja börja städa....

Av Anna - 5 december 2008 07:12

ja blir bara tröttare för varje dag som går. Ja behöver sol och varm och inte snö och kallt ute. Kan knappt sova om natten. Ligger bara och kollar på Cornelia när hon sover. Hon är så söt.


Ska till sjukan idag men ja vet inte om ja vill. Vet att min läkare blir arg om ja inte dyker upp. Men det är ju inte till han ja ska till. Funderar på att ringa dit och säga som det är och att vi får boka om tiden till nästa vecka.


Mamma ringde igår. Ja behöver inte ens oroa mig. Hon fixar allt. Det är ju en stor sak att få igenom och det ser ut som rätten blir sista steget. Gärna för mig eftersom det är vad som är bäst för mig och corre. Så nu håller ja bara tummarna att det blir till min fördel och inte ers...

Nej nu ska ja och Corre mysa lite. Fick en puss av henne nu när hon vaknade utan förvarning. Så gulligt att man inte behöver be om pussen längre utan hon pussas när hon vill....


Ovido - Quiz & Flashcards