Alla inlägg den 17 december 2008

Av Anna - 17 december 2008 17:40

Blir att vi kommer iväg ändå. Skönt det. Slipper man droga ner sig för att gå på stan.... Cornelia har redan somnat och ja sitter och väntar på att all musik laddas ner. Så drygt men gulligt av Jonas att hjälpa mig. Så nu har vi nått kul att lyssna på i bilen imorgon.

Haft ännu ett trevligt samtal med min pappa. Ibland kan man undra om det finns nått innanför pannbenet. Trött på hans jävla attityd och knäppa saker han säger om corre. Han sa en jävligt elak sak ikväll dock inte om corre. Ja sa bara till honom att ska ja knäcka nacken av din sambo då. Han gillade inte vem som bodde här innan. Alltså min gamla katt haha. Hon var ju mitt allt ett tag. Kan be upprörd av det än idag när han säger nått elakt om henne. Kommer ju aldrig att glömma den dagen hon skulle avlivas. Hon hade rymt. Ja sitter på stationen med Jonas när ja får ett samtal av mamma som frågar mig om ja varit hemma och tagit katten. Ja skrattar som fan och berättar för Jonas vad som hänt och tänker tack gode gud att katten rymt från pappas hus... Ibland önskar ja att ja hade henne kvar. Men det gick ju inte när ja skulle ha Cornelia och att ja hade allergi. Man får väl vänta tills corre blir äldre och kommer och tjatar om att hon vill ha ett djur. Innan dess blir det inga djur här.... Nu ska ja gå och äta. känns som det behövs...

Väntar egentligen på att tanten ska komma hit med bilbarnstolen. Väcker hon Corre så kommer ja få ett utbrott. Hon behöver sin sömn nu när hon är förkyld...

Av Anna - 17 december 2008 08:06

Fick precis veta att det inte blir nått imorgon. Ja jag är arg... Detta är verkligen inte min vecka.

Ringde pappa för en stund sen. Ska ha tillbaka min nyckel till lägenheten.

Pappa gnäller på mig och säger varför blir du arg när Lena ringde och grattade dig på din namnsdag. Jo ja blev arg för hon väckte Cornelia och hon vet att hon inte ska ringa såna tider om det inte är viktigt. Sen var det inte mig hon skulle snacka med heller utan sin dotter. Då kan man väl fan ringa på hennes mobil istället... Just nu vill ja bara be allt och alla att dra åt helvete.

Vet ju vad ja har att göra dessa dagarna nu. Är tvungen att sticka in till stan och fixa dom sista julklapparna. Nästa år ska ingen få nån julklapp förutom corre och jonas så klart...

Ska ringa mamma med ikväll och be om min nyckel tillbaka. Sen kan ingen komma in i min lägenhet när ja inte är hemma eller när ja är hemma också...

Ovido - Quiz & Flashcards