Alla inlägg under juni 2010

Av Anna - 2 juni 2010 14:17

Pratat med min syster igen idag. Hon är ju hemma från sjukhuset nu och det är skönt. Men hon är inte bra än. Hon blev ledsen igår att höra att ja mådde så dåligt. Ja jag grät igår för ja var så arg för vad som sades till Jonas. Allt annat bryr ja mig inte om. Jonas har förlåtit det hela men ja är långsynt och det vet han. Som ja sa till han igår har du problem med mig så ska det inte gå ut över honom. Ja är arg fortfarnde så är det bara. Jonas har vetat om min diagnos hela tiden och accepterar mig för den ja är och vet att ja inte menar att vara elak mot honom ibland för han vet att ja älskar honom. Sen det som sades igår gör mig med förbannad att en person säger att ja är elak mot honom och att han ska stå på sig. Jonas är ingen ängel han heller ska du veta men det borde du  veta vid detta laget. Ja tycker man kan säga detta till mig istället för att säga det till honom. När ja reda ut mina problem med Madde igår så var hon iallafall ärlig mot mig och sa vad hon tyckte och kände och det tycker ja bara var bra för ja sa vad ja tyckte med och kände och nu är det lugnt där.


Men ja mår inte alls bra men mellan mig och Jonas är det iallafall bra. Ja sa med till Jonas att på fredag när vi ska in till stan och fixa lite ärende och sen lämna present till hans mamma så stannar ja utanför med Nicole. Ja är så ledsen på henne nämligen för att hon inte säger vad hon tycker till mig utan gör det till Jonas. Det känns skitjobbigt för ja har alltid tyckt så bra om henne och nästan sett henne som en slags extramamma som man kan snacka med allt om. Nu kommer tårarna igen. Det värsta är med att det är ja som valt presenten till henne. Ja får väl skit nu för att ja skriver detta i min blogg nu men Jonas tycker det är bra att ja kan uttrycka mina känslor här. Inget ja skrivit här är elakt i detta inlägg utan bara hur ja mår och hur ledsen JAG är för att folk inte kan säga det till mig om dom känner så.... Det är som min syster sa idag vi vet ju hur du är Anna och vi är ärliga och säger vad vi tycker för att du ska förstå. Det är ju så att ja står ut från mängden och min diagnos gör att ja tänker inte som alla andra och detta är inte mitt fel som Jonas säger och min familj. Ja och Maria har ju haft våra duster till exempel men hon har också förstått hur ja mått och hur ja tänker. Ja kan ju tycka ibland att hon är lite besserwisser av sig men hon tar inte åt sig för det. Hon menar alltid väl.


Ja är glad att ja har min familj iallafall och Jonas. Ni är iallafall ärliga mot mig.

Av Anna - 1 juni 2010 17:16

Har varit jobbig. Men ja är glad att ja har Jonas och mina familj. Alltså mina systrar och min mamma och pappa. Båda mina systrar har kommit med bra råd idag. Dom känner ju mig så dom vet hur ja tänker och hur ja funkar. Så tack för att ni inte dömer mig. Händan efter så kommer ja träffa min familj mer och barnen med och så slipper min mamma känna som hon gör. Vi skulle aldrig ha flyttat hit. Ja vill att ja och Jonas ska flytta härifrån för ja vill verkligen inte bo här längre. Så känner ja och så dåligt mår ja nu. Finns dom som inte förstår hur ja tänker eller hur ja funkar och ja har aldrig sagt nått heller eftersom det är min och Jonas sak. Självklart så förstår min familj.  Det finns inget mitt imellan hos mig utan det är antigen svart eller vitt och just nu är det väldigt svart och ja kommer inte ändra mig om hur ja känner. Som ja sa till Jonas idag så finns det vissa saker man inte bara säger även hur arg man är och det står ja för. Så nu har Jonas läst vad ja skrivit och det var OK. Han är iallafall mån om mig och hur ja mår.

Av Anna - 1 juni 2010 12:29

och det är att ja älskar min familj. Mina barn och min man. Så detta inlägget är för honom. Ja vet att vi bråkar ibland och att ja kan vara elak men sen åt andra sidan vet han att ja inte menar det. Idag har ja tagit ett stort beslut och ja kan inte säga att han stöttar mig i detta och det förstår ja. Men det är så ja känner och ja kommer inte ändra mig.  Ja jag är arg och ledsen men det går över.

Ovido - Quiz & Flashcards