Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 13 december 2008 13:59

Varför känner ja så här så fort ja kommer hem.... Vill aldrig komma hem till denna staden...

Jonas sa en sak till mig igår att ja var sån en negativ person... Ja man kan ju undra vad det beror på. Mår man inte bra så kan ja väl inte gå omkring och vara postitiv. Han är ju knappast det själv heller.


Har fått höra en hel del igår om hur ja är som person. Dom som verkligen känner mig vet att ja inte är sån som alla tror ja är. Ja hatar inte allt och alla. Men där emot så har ja väldigt bestämda åsikter. Oftast när ja inte gillar nån så finns det en anledning och ja brukar har rätt om personen. Sen om nån inte tycker om mig bryr ja mig inte skit om. Ja vet vilka mina riktiga vänner är och som accepterar mig för den ja är. Som ja brukar säga är gränsen mellan kärlek och hat väldigt tunn i min värld. Ja är inte den som inte kan förlåta men det beror också på vad man gjort.


Min läkare säger att ja blivit kallhjärtade sen det hände mig och ja tycker det är väl inte så konstigt. Ska ja bara sitta och gråta hela tiden eller ta itu med det... Ja höll ju det inne ett bra tag och ser hur det gick. Men ja kan hålla med att ja blivit kallare. Bryr inte mig om mycket just nu. Den viktigaste för mig är Cornelia och igår tog ja ett stort steg och gjorde nått som ja kanske inte borde göra men hämnden är ljuv trots allt. Får se vem som skrattar nu ditt svin... Tro inte vi är klara med dig... Ska förstöra dig lika mycket som du gjorde mig... Nej nu ska ja slänga mig i badet och tvätta upp skiten från igår. Inga fina fläckar precis. Passar inte rött haha....

Av Anna - 12 december 2008 16:24

Lämnat Cornelia innan idag. Kändes helt oki. Madde stod där när vi kom så det gick smidigt att lämna över henne. Hände en liten rolig sak på vägen hem. Sitter och skriver ett mail när det hoppar på en kille i Ramlösa. Han frågar mig om han får sitta där... Innan ja ens har sagt ja så sätter han sig på mina saker. Ja får lite spel och säger till han kan du vänta lite eller så ja kan ta mina saker. Inget svar tillbaka. Försöker skriva klart men ja känner att han luktar och inte den lilla. Det var precis som han badat i parfym. Det luktade inte ens gott. Ja känner att ja börjar bli illamående och inte den lilla. Stänger datan och försöker få ner den i väskan vilket var ett jobb i sig eftersom han inte kunde flytta på sig. Till slut får ja ner den iallafall och ja lutar mig tillbaka för att ta ett djupt andetag. Dum idé. Känner den äckliga lukten och det tar inte många sekunder innan ja vänder mig om mot honom och spyr på han haha. Han skriker va fan gör du... Mitt kalla svar... Du luktar så illa att ja spyr på dig,va fan ser det ut som. Ja bara tål inte din parfym det får min mage att vända sig. Så stick nu från platsen innan ja spyr mer på dig.

Ibland har ja inget vett alls i skallen. Berättar vad som hänt när ja hoppar av och blir hämtad och får en dum fråga... Du är väl inte gravid... För du tålde du ju inte vissa lukter heller. Nej ja vet men för det behöver man inte vara gravid. Killar är allt bra dumma ibland.


Läkaren ringde innan i morse. Äntligen har ja fått tid till mitt ingrepp eller inte exakt datum ännu. Men under tiden får medicinerna hjälpa...

Nej nu ska ja ut en runda. Måste få mat i magen...

Saknar redan min lilla prinsessa...

Av Anna - 11 december 2008 15:05

För morgondagen. Corres faster ska ta henne istället för hennes farmor medans Jonas jobbar. Är orolig för hon har ju aldrig haft Corre själv. Men ja vet ju att det kommer gå bra. Som min kurator brukar säga Anna du måste våga låta andra att passa din dotter. Ja vet ju att det är sant. Så imorgon är det ett stort steg för mig att lämna henne med Madde. Måste säga att det var väldigt snällt av henne att ta henne så Corres farmor kan gå på mötet ändå. Om det skulle vara nån rättvisa så skulle Jonas slutat tidigt och tagit henne istället. Men som ja sa så litar ja på att Madde tar hand om henne. Madde har ju ett hjärta av guld och Corre gillar henne. Nej nog om dom 2 nu.


Har haft besök idag av E.L och hennes dotter. Som många vet har vi haft en hel del problem men vi har rätt ut allting. Hände en sak idag. Hennes dotter puttade ner Cornelia när hon stod vid stolen. Vilket utbrott E.L fick på sin dotter och skrek på henne att så gör man inte och tog upp en ledsen Corre. Ja satt lugnt och titta på. Men inombords var ja på väg att flyga i luften. Hennes dotter skämdes och grät för vad hon gjorde och corre tittade på henne som hon var dum och kom och satt sig i mitt knä. E.L ber mig om ursäkt och skäms och säger att hon inte vill att ja ska bli arg. Ja svarar lugnt att det är oki. Men nu ser du hur din dotter gör mot min. Hon är alldels för hårdhänt. Cornelia är ju för snäll med. Hon måste fan lära sig att stå upp mot andra ungar. Det där måste hon fått av sin pappa. Han är också för snäll och låter folk trampa på han. Men nästa gång dom lekar så ska det väl gå bättre om ja nu tillåter det haha...


Av Anna - 11 december 2008 11:36

Av alla dagar folk ringer om sina problem så var dom tvungna att ringa igår när ja mådde skit. Fick höra den ena och andras hemligheter. Tur att man kan hålla tyst om det. Sen löste sig allting igår med corre. Hon har en snäll farmor som stannar hemma för att ta henne när vi kommer ner.

Är riktigt trött idag. Satt uppe halva natten och snackade med Debbie. Det bara blir så. Sen när ja vaknar till vid 4 i morse så gör Corre det med. Sätter sig upp och ger mig en puss och sen lägger sig ner igen och somnar om. Vilken härlig unge. Snart kommer E.L hit så ja ska slänga ner corre i badet innan dess....

Av Anna - 10 december 2008 11:41

skulle du fyllt 7 år. Tänk vad tiden gått snabbt. Du har ju fått en lillasyster. Undrar ibland hur ni 2 hade varit ihopa. För din syster är en riktig busunge och ja låter alltid få sin vilja igenom. Kan tänka mig att du med hade varit det. Ja verkligen hatar att må såhär dåligt. Samma visa varje år. När glömmer man och går vidare. För ja kan ju verkligen inte göra det. Ja har ju så mycket som ja gjort som inte går att förlåta. Det är väl sånt man får försöka lägga åt sidan men det går inte så bra...

Nej nu får ja inte skriva mer. Corre blir arg som bara den....

Av Anna - 9 december 2008 15:34

Kom precis hem. Vilken dag vi haft idag. Försov oss i morse. Skulle ta spruta och till sjukan. Hann iallafall göra båda som tur är. Men stressat som en galning. Nu ska ja snart börja plocka undan här och så ska syrran passa Corre under tiden....

Av Anna - 8 december 2008 15:57

Fått ett samtal från sjukan. Sket ju i att sticka ditt i fredags. Fått en ny tid och ska gå på den. Ja behöver ju snacka av mig. Fick snacka av mig lite nu i mobilen istället. nu får ja visst inte skriva mer för corre. Hon sitter ju här i knäet och ska pilla på knapparna. Får vänta tills hon somnat...

Av Anna - 8 december 2008 13:37

Vaknade upp med värsta smärtan i magen. Kollar efter vad som är problemet. Blir panikslagen och ringer läkaren. Får en tid till imorgon. Skönt det. Men under tiden är det bara att stå ut. Känns fan som ja har förvärkar precis som när ja väntade Corre. Inget roligt. Har legat större delen av förmiddagen. Lekt lite med corre men hon har varit trött ändå.


Fick precis posten. Mina julklappar från Corre till hennes farmor och farfar och faster har kommit. Så ska ringa pappa och be han köra till posten. Tack gode gud för internet så ja slipper ut och trängas med allt folk. Har ju kunnat sitta hemma i lugn och ro och fixa själv....

Ovido - Quiz & Flashcards